PGA inbrottet för nån månad sen skall jag köpa larm när jag får råd, har dock ett par saker jag fundrar på.
Är billiga larm dåliga larm?
Hur mycker ska man behöva lägga ut ungefär?
Vill gärna har ett fjärrstyrt som kan kopplas till centrallåset för att vrida nyckel. Måste väl gå att ordna?
Svårt att installera? Anlita firma eller klara av det själv?
Nått speciellt larm ni kan rekommendera?
Larm
Larm
205 Mi16 såld
---------------------------------
Bättre med rödljus framför än blåljus bakom.
wavik© wrote:de enda som igentligen gäller är väll att de är godkänt av ditt försäkringsbolag, vill dom sno nått i bilen gör dom de varesig du har larm el inte...
Ja ok, bilen kommer i fortsättningen endast stå i värmegarage. Vilket den inte gjorde natten då inbrottet skedde.
205 Mi16 såld
Vet att vissa försäkringsbolag ger reducerad månadskostnad eller reducerad självrisk om larmet har startspärr.. men det har väll nästan alla larm.
//Michael Thonfors
405MI16 94 Röd {Oh yeah!}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Men människor. Lär er att inte särskriva allt! http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
billiga larm e offtast skräp .. falsklarmar, går sönder, krånglar .. betala hellre några kronor extra å köp ett bra larm ..
kan du lite bilel så e e det inga problem att instalera själv... annars skulle jag lämna in det till en auktoriserad firma .. då får du ju även garanti på jobbet + ett intyg på att du har ett godkänt larm monterat som du kan visa för försäkringsbolaget när/om det händer nått..
Rekomenderar DEFA/ Carguard
kan du lite bilel så e e det inga problem att instalera själv... annars skulle jag lämna in det till en auktoriserad firma .. då får du ju även garanti på jobbet + ett intyg på att du har ett godkänt larm monterat som du kan visa för försäkringsbolaget när/om det händer nått..
Rekomenderar DEFA/ Carguard
köp iaf ett nyare larm.. vissa gamla larm gick att slå ut genom att kortsluta en blinkers!! men det var länge sen... så köper du ett larm ifrån detta årtusendet så ska dom nog vara bra.
billigt falsklarmar.. hmm beror på vad man har för sensorer.. har man glaskross o en massa sånt så kans det väll kanske hända.. men har man som de flesta larm bara på dörrbrytarna förstår jag inte ens hur ett riktigt billigt larm skulle kunna flellarma.
Dock något som kan vara rejält irriterande med ett dåligt larm.. är radiodosan.. om den inte är bra så är det inte skojj..
jag har lite roliga delar ifrån ett prototyplarm som har testats av ett försäkringsbolag (inga namn).. vissa av delarna är iaf till för att monteras i förarstolen och bakom stereoapparaten. kan lova dig at tjuvarna studsar ur bilen när dom får ett antal kv i.. ja ni kan gissa vart..
Larmet godkändes tyvärr inte.. var tydligen lite för inhumant..
men jag har prototypen iaf.
vågar fasen inte montera.. tänk om den larmar av misstag när man sitter i bilen.. ouuuiiii!!
billigt falsklarmar.. hmm beror på vad man har för sensorer.. har man glaskross o en massa sånt så kans det väll kanske hända.. men har man som de flesta larm bara på dörrbrytarna förstår jag inte ens hur ett riktigt billigt larm skulle kunna flellarma.
Dock något som kan vara rejält irriterande med ett dåligt larm.. är radiodosan.. om den inte är bra så är det inte skojj..
jag har lite roliga delar ifrån ett prototyplarm som har testats av ett försäkringsbolag (inga namn).. vissa av delarna är iaf till för att monteras i förarstolen och bakom stereoapparaten. kan lova dig at tjuvarna studsar ur bilen när dom får ett antal kv i.. ja ni kan gissa vart..
Larmet godkändes tyvärr inte.. var tydligen lite för inhumant..
men jag har prototypen iaf.
vågar fasen inte montera.. tänk om den larmar av misstag när man sitter i bilen.. ouuuiiii!!
//Michael Thonfors
405MI16 90 Röd {R.I.P}
405MI16 90 Röd {R.I.P}
Re: Larm
dutten wrote:Svårt att installera? Anlita firma eller klara av det själv?
Vet inte era landspriser inne i djupaste sherwoodskogen,
Re: Larm
TomasG wrote:dutten wrote:Svårt att installera? Anlita firma eller klara av det själv?
Vet inte era landspriser inne i djupaste sherwoodskogen,men i sthlm så har brl (bilradiolagret www.brl.se) carguard larm monterat o klart för 3000:- vill ja minnas...
det va billigt.. 3995:- har jag fått pris på i linköping.. på flera firmor.
Kör: Audi A4 1.8Tsq STCC-Edition
Medlem no. 754
Four rings to rule them all
Medlem no. 754
Four rings to rule them all