Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
hediis wrote:Är det så många banor egentligen som man kommer upp över 200 blås? Anderstorp hinner man, men den kör vi ju inte i år
Tyvärr har jag ingen koll på banorna
de e oftast de händer över 200 men de lär hända likaofta om ja matar lägre växlar, bara de blir ordentligt varmt i motorrummet bör ju räcka.
Störigt som f*n är det iallafall!
Fast man kan gasa på 50% gas upp i 240 o sen stampa så kommer man upp en liten bit till innan de bryter
Dom är lite roliga dom däringa bilarna Ta bort locket över spolarna, eller kör med hålsågen i den så den får in luft, det kan inte vara bra med den värmen under där!
Kom bara till banan så vi får se minerna på alla som aldrig sett en 405T16 innan!
Jo chipning va väll planerat, men ja har vat28 så det enda ja nyttar av chippet är öka tändningen soppan styr ja med BB lamda och laddtrycket styr ja me pys
Det blev bättre med en IC istället för den vattenkylda men bryter fortfarande.
Efterssom de fortfarande e vinterdäck och ja måste riva ner lådan så har ja inte fått chansen o prova köra utan kåpan över spolarna och höja huven o se om de hjälper o få ner tempen.
Men de kommer! ska bli kul o prova den på bana iallafall, svänga kan den men frågan e om ja har nån chans mot er andra i kurvorna hehe
405t16x4 - T04E IC i fronten
Atlas 17ton påviktad ca 19ton nu med rälshjul.
Honda NSR 125cc utan hjul..
Yamaha Chappy 50cc med 125cc motor trimkam o högkomps kolv o portad topp.
Volvo 142 bur, glasfiber flippfront och 4länk med växellåds tunnel för v8
Volvo 940 b230fb 131hk
205Gti grå - Såld / skrotad
Volvo 740 trimmad förgasare - skrotad
Volvo 240 kawazaki grön - krockad + kabbe och såld
205Gti röd - såld
Tror jag fick upp min 205mi16 i 190-200 på mätaren på mantorp.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Jaaacob wrote:Tror jag fick upp min 205mi16 i 190-200 på mätaren på mantorp.
Hoppas jag verkligen, 106:an sniffade som mest runt 160-170 "någonting".
405T16 med spec över original bör ju definitivt nå 200+ utan ansträngning.
Är det inte samma kåpa över spolarna som på min ?, de spolarna har en förmåga att "ploppa loss" vid ojämnheter om kåpan inte sitter ordentligt.
Frågan är om de sitter kvar om man tar bort den , elaka saker händer om man tappar tändningen på turbobil på full speta. I bästa fall eldar man upp fronten på närmast bakomvarande bil
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Hoppas jag verkligen, 106:an sniffade som mest runt 160-170 "någonting". 405T16 med spec över original bör ju definitivt nå 200+ utan ansträngning.
Är det inte samma kåpa över spolarna som på min ?, de spolarna har en förmåga att "ploppa loss" vid ojämnheter om kåpan inte sitter ordentligt.
Frågan är om de sitter kvar om man tar bort den , elaka saker händer om man tappar tändningen på turbobil på full speta. I bästa fall eldar man upp fronten på närmast bakomvarande bil
Sånna ojämnheter har vi inte på våra svenska banor Men det går ju hålborra kåpan då har man kvar konstruktionen att den trycker ner spolarna
Hoppas jag verkligen, 106:an sniffade som mest runt 160-170 "någonting". 405T16 med spec över original bör ju definitivt nå 200+ utan ansträngning.
hade du uppe 106an i 170 på mantorprakan
tror ja va uppe i 170-180 nått sånt innan ja bromsade, o då bromsade jag inte i mitten på rakan precis.. vafan
tror ja va uppe i 170-180 nått sånt innan ja bromsade, o då bromsade jag inte i mitten på rakan precis.. vafan
Mellan 160 och 170, INTE 170 eller över, vet att jag var över 160 på mätaren några gånger innan jag började sakta ned inför inbromsningen. Det skall inte många km/h till innan man är hästlängder före ju, lite som du själv sa när du såg filmerna att det ser ut som om ni flyger förbi mig, men det kändes inte så snabbt för er när ni körde förbi.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Reagerade också över det, har för mig att jag var uppe strax över 170 innan nedbromsningen
Bara sex veckor kvar nu
306 GTI -97A (banracer-wannabe)
BMW 323ti -98 (vinterleksak som blev åretrunt-bruksbil)
Mazda MX-5 -01 (högerstyrd sommarleksak)
Gamla synder:
Ford Focus RS -03, Ford Fiesta ST -06, 306 GTI -00, Ford Puma -98, 205 GTI -89
Vem har tid att titta på hastighetsmätaren? Det gäller ju att hitta rätt bromspunkt.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.