Kom tillbaka till bilen efter ett besök i affären idag. Med kassen i handen o skulle lägga in skiten i bilen, och precis när jag tar tag och trycker in handtaget för att öppna bakluckan, så tänker jag "men jag har ju inte låst upp, dumjä*el". Men den öppnar sig, alltså insåg jag efter jag vet inte hur länge, att min baklucka inte låser sig.
Nån aning om vad som hänt?
Bakluckan låser sig inte
Bakluckan låser sig inte
- Peugeot 206 2.0 GTi S16, 03 -
-
Q Ball Racing
-
Q Ball Racing
Grejen är att luckan stänger sig när man stänger igen den. Alltså det går att trycka in handtaget o öppna ( man känner det där hacket ). Så det är alltså inte bara att lyfta luckan igen. Så handtaget har inte fastnat i intryckt läge.
Tror ni centrallåset pajat? eller låset i sig bara?
Bilen står jämt i varmgarage, så nedkyld är den inte precis
EDIT: Precis, en Pugge 206 2.0 GTI från 03.
Tror ni centrallåset pajat? eller låset i sig bara?
Bilen står jämt i varmgarage, så nedkyld är den inte precis
EDIT: Precis, en Pugge 206 2.0 GTI från 03.
Slet ner kåpan på insidan av bakluckan idag, och rotade runt lite bland kablarna!
Vad är det för kvalité dom har på sina kablar? visst är bilen närmare 7 år snart, men de flesta kablarna där var styva som ståltråd efter dem torkat sönder. Därmed hade även en kabel till strömförsörjningen till "lås-servot (?)" på något sätt brutits av.
Men men, snabblagning med fisköga med fuktgucka i så låser sig luckan igen
Vad är det för kvalité dom har på sina kablar? visst är bilen närmare 7 år snart, men de flesta kablarna där var styva som ståltråd efter dem torkat sönder. Därmed hade även en kabel till strömförsörjningen till "lås-servot (?)" på något sätt brutits av.
Men men, snabblagning med fisköga med fuktgucka i så låser sig luckan igen