Bakluckan låser sig inte

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
XaZe

Bakluckan låser sig inte

Post by XaZe »

Kom tillbaka till bilen efter ett besök i affären idag. Med kassen i handen o skulle lägga in skiten i bilen, och precis när jag tar tag och trycker in handtaget för att öppna bakluckan, så tänker jag "men jag har ju inte låst upp, dumjä*el". Men den öppnar sig, alltså insåg jag efter jag vet inte hur länge, att min baklucka inte låser sig.

Nån aning om vad som hänt?
- Peugeot 206 2.0 GTi S16, 03 -
Q Ball Racing

Post by Q Ball Racing »

vad är det för bil???
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

- Peugeot 206 GTI 03 -

Skulle jag gissa på. :)

http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=72572
Q Ball Racing

Post by Q Ball Racing »

då är tipset att kolla så handtaget ej fastnat i intryckt läge. rätt vanligt nu när det är skitigt ute och även förekomande när det är kallt.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
XaZe

Post by XaZe »

Grejen är att luckan stänger sig när man stänger igen den. Alltså det går att trycka in handtaget o öppna ( man känner det där hacket ). Så det är alltså inte bara att lyfta luckan igen. Så handtaget har inte fastnat i intryckt läge.

Tror ni centrallåset pajat? eller låset i sig bara?

Bilen står jämt i varmgarage, så nedkyld är den inte precis :)

EDIT: Precis, en Pugge 206 2.0 GTI från 03.
XaZe

Post by XaZe »

Slet ner kåpan på insidan av bakluckan idag, och rotade runt lite bland kablarna!

Vad är det för kvalité dom har på sina kablar? visst är bilen närmare 7 år snart, men de flesta kablarna där var styva som ståltråd efter dem torkat sönder. Därmed hade även en kabel till strömförsörjningen till "lås-servot (?)" på något sätt brutits av.

Men men, snabblagning med fisköga med fuktgucka i så låser sig luckan igen :)
Post Reply