307 med ojämn gång

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Cat

307 med ojämn gång

Post by Cat »

Fruns bil har vid några tillfällen inte velat starta. Batteriet är bra.
Startmotorn går, men motorn vill inte hoppa igång. Efter ett antal försök så brukar motorn starta efter att det låter som det får för lite bränsle/luft.

När motorn väl går så går den lite ojämnt ibland.

Motorn har gått ca 4000 mil. Ideer var man ska börja felsöka?

/C
Peugeot 307 CC, 2006
Mgrå, Tiptronic, ACC
Q Ball Racing

Re: 307 med ojämn gång

Post by Q Ball Racing »

Cat wrote:Fruns bil har vid några tillfällen inte velat starta. Batteriet är bra.
Startmotorn går, men motorn vill inte hoppa igång. Efter ett antal försök så brukar motorn starta efter att det låter som det får för lite bränsle/luft.

När motorn väl går så går den lite ojämnt ibland.

Motorn har gått ca 4000 mil. Ideer var man ska börja felsöka?

/C

hur mycket kan du om bilar och motorer.

men börja med att läs felkoder och tillhörande parametrar.
ta gärna och läs realtidsvärden med så kan du eventuellt se vart du har problemet.
men felkoder är ett bra ställe att börja. kan liksom vara vad som hellst som gör att en motor ej går bra.
kolla gärna undertrycket i insugningsröret med.

men läs felkoderna och skriv dom här så ska jag göra mitt bästa för att assistera dig. annars kom förbi ljungby så hjälper jag dig.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Cat

Post by Cat »

Är inte helt lost på bilar, men har inte möjlighet att läsa felkoder.
Tänkte höra om någon direkt känner igen symptomen, i hopp om att kunna lösa felet själv.
Peugeot 307 CC, 2006
Mgrå, Tiptronic, ACC
Q Ball Racing

Post by Q Ball Racing »

Cat wrote:Är inte helt lost på bilar, men har inte möjlighet att läsa felkoder.
Tänkte höra om någon direkt känner igen symptomen, i hopp om att kunna lösa felet själv.

som jag sa innan. det finns en massa saker som kan göra att en motor går dåligt eller är svår att starta. och det finns på peugeot ca 10 stycken vanliga fel.

kan du ta dig till ljungby så hjälper jag dig med diagnos test och eventuell felsök.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Post Reply