Konbana- Gillinge 13de Juni 2010.
Konbana- Gillinge 13de Juni 2010.
Den 13e juni 2010 är det dax att köra konbana på Gillinge Trafikövningsplats utanför Stockholm, längs E18 en liten bit utanför Åkersberga.
Så om körningen:
Mellan kl 8 och 9 är det samling, vid Gillinge Trafikövningsplats för dom som vill köra. Vi kommer att ta in köravgift, 200 kr, och sälja SMA-licens för dom som inte har. Dock ser vi helst att ni tecknar denna i förväg. Inkluderar även besiktning av fordon, se till att ha tömt bilen innan ni kommer, och har bra däck eller med ombyte.
Kl 9 är det förarmöte och därefter körning.
Kl 12 Lunch (ta med det ni vill grilla). För dom som vill filma eller köra runt i lugnt tempo eller med en medåkare finns det möjlighet för detta. Hjälmkrav för alla i bilen.
Kl 13 Åter körning
Kl 17 Avslutning för dagen.
Alla tider är preliminära, utom samlingen och förarmötet för dom som kör. Om man inte är närvarande på förarmötet så får man inte köra.
Licenskrav: SMA-licens, samt krävs medlemskap i respektive bilklubb (går att lösa på plats för PSC). Bevis på medlemskap ska kunna uppvisas.
Info om SMA: http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... hp?t=47118
I vanlig ordning ska bilen vara skattad, godkänt bes och försäkrad.
Alla förare ska vara beredda på att skriva upp sej för ett flaggpostpass.
För att få en indikation på hur många som kommer, så anmälningar sker i tråden.
Frågor ställs via detta forum eller pm eller mail [email protected]
Välkomna!
Ps. Hittills har vi kunnat köra lite halkbana och manöverprov, och det kan säkert bli möjlighet till det me även denna gång. Ds
Vill belysa vikten av att inte ha en bil som låter "för mycket" Gillinge ligger på en hyfsat öde plats och iom att träffen är på en söndag så innebär det att vi måste begränsa hur mycket vi stör omgivningen.
Det finns inga direkta gränser att överträda, men vi siktar på att inte kliva över 90-95DB, så vet ni att ni har japsdämpare etc, se till att ni stryper ljudet ordentligt. Ds.
Tack på förhand från både mig och personalen på Gillinge.
Så om körningen:
Mellan kl 8 och 9 är det samling, vid Gillinge Trafikövningsplats för dom som vill köra. Vi kommer att ta in köravgift, 200 kr, och sälja SMA-licens för dom som inte har. Dock ser vi helst att ni tecknar denna i förväg. Inkluderar även besiktning av fordon, se till att ha tömt bilen innan ni kommer, och har bra däck eller med ombyte.
Kl 9 är det förarmöte och därefter körning.
Kl 12 Lunch (ta med det ni vill grilla). För dom som vill filma eller köra runt i lugnt tempo eller med en medåkare finns det möjlighet för detta. Hjälmkrav för alla i bilen.
Kl 13 Åter körning
Kl 17 Avslutning för dagen.
Alla tider är preliminära, utom samlingen och förarmötet för dom som kör. Om man inte är närvarande på förarmötet så får man inte köra.
Licenskrav: SMA-licens, samt krävs medlemskap i respektive bilklubb (går att lösa på plats för PSC). Bevis på medlemskap ska kunna uppvisas.
Info om SMA: http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... hp?t=47118
I vanlig ordning ska bilen vara skattad, godkänt bes och försäkrad.
Alla förare ska vara beredda på att skriva upp sej för ett flaggpostpass.
För att få en indikation på hur många som kommer, så anmälningar sker i tråden.
Frågor ställs via detta forum eller pm eller mail [email protected]
Välkomna!
Ps. Hittills har vi kunnat köra lite halkbana och manöverprov, och det kan säkert bli möjlighet till det me även denna gång. Ds
Vill belysa vikten av att inte ha en bil som låter "för mycket" Gillinge ligger på en hyfsat öde plats och iom att träffen är på en söndag så innebär det att vi måste begränsa hur mycket vi stör omgivningen.
Det finns inga direkta gränser att överträda, men vi siktar på att inte kliva över 90-95DB, så vet ni att ni har japsdämpare etc, se till att ni stryper ljudet ordentligt. Ds.
Tack på förhand från både mig och personalen på Gillinge.
Angelika
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
- FR Autosport
- Guldmedlem

Kommer och kör:
Ludde
Jaaacob
Kommer och sparkar däck/pratar:
goopin
Ludde
Jaaacob
goopin
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Yeeey va roligt 
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
- Mean Machine
Kommer och kör:
Ludde
Jaaacob
Micke
Agent 205
Janne L
goopin
Briby + Lexus
Mean Machine
Borde kunna ta mig till Gillinge åtminstone, det är ju liksom inte en långresa. Fast 309:an lär ju packa ihop flera gånger under den resan.
Ludde
Jaaacob
Micke
Agent 205
Janne L
goopin
Briby + Lexus
Mean Machine
Borde kunna ta mig till Gillinge åtminstone, det är ju liksom inte en långresa. Fast 309:an lär ju packa ihop flera gånger under den resan.
Skiter i vilken telefon du skriver ifrån.
205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
Mean Machine wrote:Borde kunna ta mig till Gillinge åtminstone, det är ju liksom inte en långresa. Fast 309:an lär ju packa ihop flera gånger under den resan.
676an stannar preeciiiis utanför gillinge...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
- Mean Machine
Jaaacob wrote:Mean Machine wrote:Borde kunna ta mig till Gillinge åtminstone, det är ju liksom inte en långresa. Fast 309:an lär ju packa ihop flera gånger under den resan.
Nu ska jag ju inte vara en sådan sosse.
Tar hellre cykeln, fast den behöver lagas först... f*n, jag får sno en cykel eller något.
Mean Machine wrote:Jaaacob wrote:Mean Machine wrote:Borde kunna ta mig till Gillinge åtminstone, det är ju liksom inte en långresa. Fast 309:an lär ju packa ihop flera gånger under den resan.
Tar hellre cykeln, fast den behöver lagas först... f*n, jag får sno en cykel eller något.
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
- FR Autosport
- Guldmedlem

Mean Machine wrote:Jaaacob wrote:Mean Machine wrote:Borde kunna ta mig till Gillinge åtminstone, det är ju liksom inte en långresa. Fast 309:an lär ju packa ihop flera gånger under den resan.
Jag bor på södersidan.. du kan åka med mig om du är snäll
- Mean Machine
Det ska förhoppningsvis inte behövas, men tack ändå. Lär säga till om det skiter sig en värre gång, borde väl kunna byta en packbox på en månad.