Problem med spolarvästa peugeot 307 2002a

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
heimat

Problem med spolarvästa peugeot 307 2002a

Post by heimat »

Har egentligen 2 problem...

1. Bakrute torkaren lever sitt lilla egna liv. SÄtter jag igång den och stänger av den kan den fortsätta ett par svep som den känner för. Relät klickar en hel del vilket jag inte tror den gjorde innan. Är det helt enkelt så att relät är kass? Nån som vet vad sådant kostar?

2. Märkte fram att vänster spolarmunstycke vid framrutan kom dåligt med vätska den högra funkade fint. Fyllde på mer trodde det var sluit då funkade den ett tag men en samma sak igen. Fyllde upp hela tanken pch såg att det droppade ganska rejält under och framtill på bilen. Höger sprutar vatten men den vänstra kommer det inte tillräckligt.

Pump kass? Vart brukar det läcka?

Hur kommer man åt och kan felsöka själv?

Tacksam för tips
Den felande länken!
Q Ball Racing

Re: Problem med spolarvästa peugeot 307 2002a

Post by Q Ball Racing »

heimat wrote:Har egentligen 2 problem...

1. Bakrute torkaren lever sitt lilla egna liv. SÄtter jag igång den och stänger av den kan den fortsätta ett par svep som den känner för. Relät klickar en hel del vilket jag inte tror den gjorde innan. Är det helt enkelt så att relät är kass? Nån som vet vad sådant kostar?

2. Märkte fram att vänster spolarmunstycke vid framrutan kom dåligt med vätska den högra funkade fint. Fyllde på mer trodde det var sluit då funkade den ett tag men en samma sak igen. Fyllde upp hela tanken pch såg att det droppade ganska rejält under och framtill på bilen. Höger sprutar vatten men den vänstra kommer det inte tillräckligt.

Pump kass? Vart brukar det läcka?

Hur kommer man åt och kan felsöka själv?

Tacksam för tips

1. reläet finns ej att köpa löst, det är inbyggt i bsi boxen och sitter fastlödat på dess kretskort.

2. lossa ut stötfångaren på höger sida fram så kommer du åt bra. alternativt ta bort stötfångaren. det är bara ett par minuters arbete att ta bort den.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
heimat

Post by heimat »

1. BSi box säger mej inte mycket men låter inte som en billig grej att byta ut? För antar det pekar mot relät.

2. Kanske låter värre än vad det är. Sitter pumpen oxå där nere?
Den felande länken!
Q Ball Racing

Post by Q Ball Racing »

heimat wrote:1. BSi box säger mej inte mycket men låter inte som en billig grej att byta ut? För antar det pekar mot relät.

2. Kanske låter värre än vad det är. Sitter pumpen oxå där nere?

bsi boxen kan man jämföra med en server i ett datanät. inget man byter bara sådär och går ej att byta till en begagnad kan jag säga direkt. när det gäller peugeot bilar så ska man passa sig för att byta boxar mellan bilarna. risken är överhängande för felaktiga m,ätarställningar och bilar som aldrig mer startar utan att köpa en massa boxar nya för det har blivit programvarukonflikter mellan dom.
så är detta det enda problemet du har med bsi så bry dig inte. men en ny bsi kostar mellan 2500-6000 kr programerat och klart.

ja stötfångaren är lätt att ta av. en skruv i vardera hjulhus och två hullingar där innanför. sen två skruv under bilen och bort med strålkastarspolarlocken och klippsen under huven plus dom två skruvarna.
japp du har båda pumparna där. både till vindruta/bakruta och strålkastare.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Post Reply