hoppas på att köpa en 206 rc snarast och har planerat att byta stereo samt högtalare så fort som möjligt. Är det någon som vet vad som sitter orginal så att en gröngöling som jag kan börja skissa på vad jag behöver köpa och byta. Om det är någon över entusiastisk så kom gärna med förslag
För det första, grattis till en riktigt rolig bil och välkomna hit!
Jag bytte högtalare i min för en månad sedan ungefär, minns jag inte helt fel så är det 6,25" högtalare i dörrarna. På min hade förra ägaren redan kapat i plasten bakom högtalarna så det var inga problem att få plats med djupare. Nu vet jag inte om det går att göra smidigare men jag tog bort hela dörrsidorna för att komma åt högtalarna (var ändå tvungen att ersätta 9 (!!) clips som förra ägaren hade haft sönder).
nyll1 wrote:Härligt, bara att sladda in till handlarn och skaffa nya högtalare.
En noob fråga, försvinner informationen i displayen om man installerar en annan bilstereo?
Det finns bilstereor som är kompatibla.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
nyll1 wrote:Härligt, bara att sladda in till handlarn och skaffa nya högtalare.
En noob fråga, försvinner informationen i displayen om man installerar en annan bilstereo?
Det finns bilstereor som är kompatibla.
Inte då. Vilka skulle det vara?
Undrar jag också!!
Pioneer har väl serier, lika så clarion, det är ju bara söka på vilka de är kompatibla till. De finns dosor man kopplar emellan och så kan man styra stereon med kontrollern, däremot är jag osäker på om man kan se låtarna i displayen.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Jacob i ett nötskal som vanligt. Att det finns så att kontrollern vid ratten fungerar tror jag de flesta vet, men frågan var ju om displayen. Gör ingen Igelhammar nu!
Jacob i ett nötskal som vanligt. Att det finns så att kontrollern vid ratten fungerar tror jag de flesta vet, men frågan var ju om displayen. Gör ingen Igelhammar nu!
Finns säkert men de har jag svårt att tri.
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Pioneer har inget, det är jag hundra på, tror inte det finns nån stereo som man får visning i org.disp.
Försökte få tag på en fjärradapter till Pioneer och den var svår, enl. Ullared digital var den restad på centrallagret i Belgien, när det gått mern än en månad utan besked och jag dessutom köpt ny bil så avbeställde jag den.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496 __________________ "Tiden är den mest rättvist fördelade resursen. Alla har 24 timmar till sitt förfogande varje dygn."
Tråkigt att de verkar slut, kenwood har jag sett haft med.
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Om du byter högtalare fram. Så tänk på att plastringarna som du monterar högtalarna är väldigt grunda. Får såga sönder en hel del för att få plats med magneten. Och för gudsskull ISOLERA dörrarna först:p
Numera smygborgare och kör BMW.
BMW 325 Touring -07 *Warum!*
Opel Vectra 2.8t OPC -08 Kombi (Black Mambah!) *Såld*
Även om man kapar plasten som är bakom magneten så får man inte plats med särskilt djupa högtalare, man tjänar inte alls mkt på att kapa i plasten. Anledningen är att rutan går ner alldeles bakom. Men visst kör man aldrig ner rutorna så går det ju att sätta dit ganska tjocka doningar..
arbetaren wrote:Även om man kapar plasten som är bakom magneten så får man inte plats med särskilt djupa högtalare, man tjänar inte alls mkt på att kapa i plasten. Anledningen är att rutan går ner alldeles bakom. Men visst kör man aldrig ner rutorna så går det ju att sätta dit ganska tjocka doningar..
Nu är du helt ute o cyklar. Originalelementen är ca 35 mm tjocka och jag fick utan problem plats med 65 mm djupa element utan att rutan tog i. Man ska heller inte glömma bort att diametern på originalets magnet är ca 40mm i omkrets och ett utbytes ofta är minst 65mm. Plasten kvar eller inte innebär stooor skillnad i val utav högtalare.
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
arbetaren wrote:Även om man kapar plasten som är bakom magneten så får man inte plats med särskilt djupa högtalare, man tjänar inte alls mkt på att kapa i plasten. Anledningen är att rutan går ner alldeles bakom. Men visst kör man aldrig ner rutorna så går det ju att sätta dit ganska tjocka doningar..
Nu är du helt ute o cyklar. Originalelementen är ca 35 mm tjocka och jag fick utan problem plats med 65 mm djupa element utan att rutan tog i. Man ska heller inte glömma bort att diametern på originalets magnet är ca 40mm i omkrets och ett utbytes ofta är minst 65mm. Plasten kvar eller inte innebär stooor skillnad i val utav högtalare.
Det med diametern kan jag ta att det gör skillnad med plasten borta, dock inte djupet. Måste mäta detta själv någon dag..