Hej.
Har nyss köpt en peugeot 206 x-line, 1,4. En 04:a
Men den är inte tillräckligt "tuff tycker jag.
Blev helt färg också, silver, som är så tråkigt...
Finns det några sätt (som inte är för dyrt) att göra den lite roligare?
Jag har köpt rosa och vit klädsel, som kommer i veckan. Även en dekal från dekaltrim att sätta på motorhuven. En rosa stor fjäril he he.
Men vill ha nåt mer.
mvh camilla
Morbidio wrote:Man behöver ju inte sänka bilen i bott, 30 mm gör rätt så stor skillnad! Lägg upp en bild eller två på bilen så får vi se.
Sen kan jag inte riktigt förstå varför man köper en bil i en färg man inte gillar.
Har letat bil länge. För att få den färgen jag ville ha, (lime) Så skulle jag få åka över 120 mil tur och retur. Har inte alls tid med det. Och sen kanske jag köper annan bil till våren igen. Så då får det duga med en färg jag inte gillar.
Se till att skaffa några snygga fälgar. Man kan även skaffa lite snyggare (strålkastare) Baklycktorna är snygga redan alt. tona de bakre.
Morbidio wrote:Sen kan jag inte riktigt förstå varför man köper en bil i en färg man inte gillar.
Hur många bilar har itne jag köpt som jag inte gillar
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Morbidio wrote:Hur många bilar över 10k har du köpt då Jacob?
ett tiotal?
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Men som sagt, tona rutorna, se över interiören. Lacka lister om de inte är lackerade?
Skaffa en rc-vinge
hmm, ja jsut ja. det är insidan som räknas
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
elektra1 wrote:Hej. Har nyss köpt en peugeot 206 x-line, 1,4. En 04:a Men den är inte tillräckligt "tuff tycker jag. Blev helt färg också, silver, som är så tråkigt...
Finns det några sätt (som inte är för dyrt) att göra den lite roligare? Jag har köpt rosa och vit klädsel, som kommer i veckan. Även en dekal från dekaltrim att sätta på motorhuven. En rosa stor fjäril he he. Men vill ha nåt mer. mvh camilla
Titta in på www.gagaget.org och gör en sökning på 206 så kommer det upp massor av fina kärror som kan ge dig lite inspiration och ideér.
Du kan ju även googla på din modell och se vad du får upp.
Eller varför inte kika på PSC:s galleri?
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483 Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Hmm, det är inte så lätt att hitta en limegrön bil. Om du ändå planerar att byta bil till våren så är det kanske bäst att köra x-linen som den är och spara pengar till nånting riktigt häftigt.
BTW, när jag hör limegrön, så tänker jag direkt på:
Annars finns det en hel del fälgar som passar direkt på din bil, t.ex. från 206XSi och GTi. Dessa är bara att montera, ingen sänkning behövs. Begagnade kostar de 2 till 3 tusen med bra däck och man kan hitta de på Blocket (bland "Bildelar och Biltillbehör"). Under samma kategori på Blocket finns det en drös andra tillbehör till 206:an, se länk nedan: