Slutstegsstrul

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
El_Zeta

Slutstegsstrul

Post by El_Zeta »

När bilen stått ute över natten så vill inte slutsteget hoppa igång direkt när jag startar bilen. Detta händer nu när det börjar bli lite kallare ute och det såklart är kallt i bilen.
Det enda sättet att få det att starta är att stänga av bilen och starta den igen. Då hoppar det alltid igång oavsett hur kallt det är. Det är inga problem på våren/sommaren. Det konstiga är att det alltid hoppar igång efter en omstart 5 sek senare, det är ju liksom lika kallt då.

Finns det något att göra eller är det bara leva med?
Även skåp behöver kärlek.

SPORTBIL
El_Zeta

Post by El_Zeta »

Va f*n, kan ni ingenting eller? :lol:

SPORTBIL
Lappen
Crew
Crew

Post by Lappen »

När det var 35 minus och bilen stått hela natten så tog det en stund innan mitt steg kom igång riktigt men det fenomen du pratar om nu har inte jag varit med om.
Det låter ju osannolikt men det är inget glapp i huvudenheten så att det inte kommer remote-ström fram till steget på första försöket?
(//Lappen
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
El_Zeta

Post by El_Zeta »

-Lappen- wrote:När det var 35 minus och bilen stått hela natten så tog det en stund innan mitt steg kom igång riktigt men det fenomen du pratar om nu har inte jag varit med om.
Det låter ju osannolikt men det är inget glapp i huvudenheten så att det inte kommer remote-ström fram till steget på första försöket?

Hmm inte vad jag känner till. När det väl har gått igång så är det igång, har inte märkt av något glapp iaf. Mitt steg går aldrig igång om jag inte startar om bilen. Men det känns ju som att det skulle vara något med remote-kabeln iaf.

SPORTBIL
Pompe
Administratör
Administratör

Post by Pompe »

El_Zeta wrote:
-Lappen- wrote:När det var 35 minus och bilen stått hela natten så tog det en stund innan mitt steg kom igång riktigt men det fenomen du pratar om nu har inte jag varit med om.

Hmm inte vad jag känner till. När det väl har gått igång så är det igång, har inte märkt av något glapp iaf. Mitt steg går aldrig igång om jag inte startar om bilen. Men det känns ju som att det skulle vara något med remote-kabeln iaf.

om de skulle va med remot kabeln, istället för att starta eller starta om bilen så sätter du igång stereo om inte startar om tills de går igång, då bör de va stereon ?
Pontus Österlindh Peugeot Sport Club |

- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
jimmy.e

Post by jimmy.e »

Nästa gång det inte går igång, Mät spänningen vid remote kabeln vid slusteget. Kommer det fram spänning, Så kan det vara en kallödning i steget. Kommer det fram under 12v,så är det ngt knas med kabeln eller huvudenheten.Mät plusen också vid slutsteget.

Det kan va allt från HU till en taskig säkring,Men jag tror mest på kallödning i steget.
citroen c2 -04
Super Seven.
El_Zeta

Post by El_Zeta »

Det är möjligt att det är något med stereon oxå, den har några år på nacken. Förstår inte riktigt vad du menar Pompe, men jag kan starta om stereon hur många gånger som helst, steget går aldrig igång om jag inte startar om bilen.

Ska testa att mäta som du säger jimmy, börjar där.

SPORTBIL
Post Reply