Hej!
Har nyss köpt en peugeot 407 2.0 HDI -05:a
Har märkt att det kommer vit rök någonstans under batteriet samt att det låter lite som kokande eller hur jag ska förklara det (eller jetflygplan på långt håll). Röken kommer upp mellan batteri och vänster framlyse. Luktar lite småilla också.
Slutar att ryka efter ett tag.
Sen: Ska den STORA fläkten framför kylaren som man ser genom grillen stå stilla eller snurra för jämnan? Den står stilla när jag startar bilen...
Peugeot 407 2.0 HDI ryker lite från motorn
Re: Peugeot 407 2.0 HDI ryker lite från motorn
mgmgrand wrote:Hej!
Har nyss köpt en peugeot 407 2.0 HDI -05:a
Har märkt att det kommer vit rök någonstans under batteriet samt att det låter lite som kokande eller hur jag ska förklara det (eller jetflygplan på långt håll). Röken kommer upp mellan batteri och vänster framlyse. Luktar lite småilla också.
Slutar att ryka efter ett tag.
Sen: Ska den STORA fläkten framför kylaren som man ser genom grillen stå stilla eller snurra för jämnan? Den står stilla när jag startar bilen...
1. Det är Webastovärmaren (dieselvärmare som värmer upp motorkylvattnet) som går igång med rök och ljud effekt..
Den ska ju släppa avgasröken under bilen genom ett litet avgasrör så kolla att det sitter rätt monterat.
2. Kylfläkten i fronten ska gå när motortempen är för hög men den ska även snurra på låg hastighet då kompressorn till AC är aktiverad.
När man står på tomgång med ac till så hör man ett klick från ac kompressorn ibland och strax efter klicket med en liten fördröjning ska kylfläkten starta.
406 turbo
106 XT
106 XT
- Richard Gustavsson
Kolla i facket till vänster om ratten, borde sitta en klocka där.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo