206 rc går illa

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
hoken78

206 rc går illa

Post by hoken78 »

tjoo, fortsätter fråga om min pegga här, ni verkar ju kunniga=) min går riktigt illa när den är kall, håller jag gasen på låt säga 1500v så börjar den bludra å nästan dör, pumpar jag på gasen så ökar varvtalet, kör jag iväg blir den helt orkeslös å nästan dör, typ motorbromsar, sen hostar den till å sticker iväg, så håller den på i nån minut varje gång jag skall någonstans, om den inte redan är varm dåra, i samband med att detta började fick jag upp Anti-Pollution Fault, vilket vad jag har förstått indikerar på nått sensor fel, har provat byta temp sensorn, men det verkar inte hjälpa, har kollat runt en del på nätet å verkar va många som haft liknande problem men ingen skriver exakt vad det är dom haft fel på, men hjälpta verkar dom ha blivit iafall, någon som kan tipsa om vad det kan vara??

Mvh
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Läs av felkoderna på en verkstad så får du reda på direkt vad som är fel och slipper gissa.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
hoken78

Post by hoken78 »

HellMek wrote:Läs av felkoderna på en verkstad så får du reda på direkt vad som är fel och slipper gissa.

Får inga felkoder, har kort diagnosen 3 gånger nu, är ioförsig ett tag sen jag testa så visst kan jag köra den igen, om inget kommer fram denna gång heller, har du något tips då kanske? Skall försöka hinna köra diagnosen ikväll:)
Mvh
hoken78

Post by hoken78 »

hehe, bara för att jag inte fått något felmeddelande förut så fick ja det nu, kan det va så att förra ägaren bara tagit bort det förut å att det kom åter igen för att vi nollat??
iafall, kom fram att det var fel på "kamaxel givaren" hittar ingen kamaxel givare i reservdels listan dock, vet du om det är en dyr historia hellmek??
Mvh
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

hoken78 wrote:hehe, bara för att jag inte fått något felmeddelande förut så fick ja det nu, kan det va så att förra ägaren bara tagit bort det förut å att det kom åter igen för att vi nollat??
iafall, kom fram att det var fel på "kamaxel givaren" hittar ingen kamaxel givare i reservdels listan dock, vet du om det är en dyr historia hellmek??
Mvh

Vet faktiskt inte, kollade snabbt på Meca och nån sån är inte listad som du säger. Det är bara att ringa till Peugeot och kolla :)
Tänk på att som klubbmedlem har du rabatt hos vissa återförsäljare också.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
ala
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by ala »

Vill bara säga att man kan få felkod på kamaxellägesgivare om kamremen står fel också.
406 turbo
106 XT
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

ala wrote:Vill bara säga att man kan få felkod på kamaxellägesgivare om kamremen står fel också.

Vilket händer att folk lyckas med då det finns ett extra hål i kåpan vid avgaskamdrevet, där man kan nolla fel om man inte är vaken. Händer ibland att man får in sånna bilar.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
kimrl

Post by kimrl »

kan minne om symptomer på gåen tomgangsmotor.
Post Reply