Hade tänkt köpa något ljudpaket till min lilla bil.
har inte lust att lägga ut hur mycket som helst på ljudet, så max 5 tusen ungefär. (men då behövs ingen huvudenhet eftersom jag redan har en som duger) så tänkte om nån har tips på ett hyfsat paket till hyfsat pris obs, skriv i klarord, är inte direkt bra på billjud ^^
Jag bytte bara ut dom främre högtalarna i Min GTI mot ett JBL kitt för typ 1000kr samt drav dom med en stag för 1000kr. Spelade på riktigt bra. Vill du ha lite mer bas så köå en billig Mutant aktiv låda för en 1000kr så har du så de räcker
Äger nu:
Mazda RX-8 - 04
Tidigare bilar
206 RC -04
Audi A4 1.8t -02
Toyota Corolla T-Sport -02
Audi A4 1.8t -96
Mitsubishi EVO 8 -04
Peugeot 206 GTi "Max stylad" -02
Peugeot 605 sri -92
christofferhh wrote:Jag har ett steg med 2400 watt och två stycken 10" basar i mitt bagage - funkar kanon! Original högtalarna är helt ok ändå. Går ju faktiskt modda.
Ursäkta men tycker man att orginalhögtalarna är "helt ok" i en 206 då är man antingen döv eller okunnig.. Rena skräpet är vad det är.
christofferhh wrote:Jag har ett steg med 2400 watt och två stycken 10" basar i mitt bagage - funkar kanon! Original högtalarna är helt ok ändå. Går ju faktiskt modda.
Ursäkta men tycker man att orginalhögtalarna är "helt ok" i en 206 då är man antingen döv eller okunnig.. Rena skräpet är vad det är.
Dom funkar faktiskt helt underbart om man har en stereo som man kan ställa in lite mer på. Går ju att dela frekvensen så att frekvenser under typ 120Hz inte når orginalhögtalarna och så har man separat bas till det istället. Då spelar dom riktigt högt och fint
Dom funkar faktiskt helt underbart om man har en stereo som man kan ställa in lite mer på. Går ju att dela frekvensen så att frekvenser under typ 120Hz inte når orginalhögtalarna och så har man separat bas till det istället. Då spelar dom riktigt högt och fint
Visst visst men isåfall gäller det inte mina högtalare som satt i min 206'a. Det är möjligt att dom har bytt till bättre på senare modeller.
Jag är böjd att hålla med Sundsvallsbon här. Min "tävlingsstereo" som jag har i audin kan inte få det att låta acceptabelt ens.
Ett byte till det billigaste ex MDS har att erbjuda är ett steg i riktning mot mycket bättre ljud, oavsett om man delar frekvensen eller inte. Och MDS är inte någon HIFI favorit i min värld.
Med det sagt så finns det ju ändå mer att hämta om man köper ett framsystem för lite mer pengar men då kanske man måste vara lite nörd på ljud med.
MAO MDS räcker långt.
Men man får ju betänka, denna bilen såldes för ~140k ny. Någonstans måste de ju spara in. Högtalare var ju helt klart ett bättre ställe än mycket annat.
(//Lappen Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
I både min RC och GTi åkte högtalarna ut direkt. De den ena låter högt och bra kanske i mina öron inte är högt eller bra.
Kan tipsa dig om att MDS säljer ut Sonda högtalare nu i mellandags rean för 99 istället för 499kr. Schyst uppgraderin g som kan drivas direkt på en sterion dock ej orginal. Men byt ut alla 4 högtalare och du betalar ju f*n bara 198kr.
Inga högtalare du spränger trummhinnor med, men en klar förbättring till orginal högtalarna.
Äger nu:
Mazda RX-8 - 04
Tidigare bilar
206 RC -04
Audi A4 1.8t -02
Toyota Corolla T-Sport -02
Audi A4 1.8t -96
Mitsubishi EVO 8 -04
Peugeot 206 GTi "Max stylad" -02
Peugeot 605 sri -92
nyll1 wrote:Vilket mått ska det vara på framhögtalarna respektive bakhögtalarna? har lyckats förstå att det är 6.5 tum fram och att det är mindre högtalare bak!
Det är 6,5" fram och 5,25" bak (4" bak om det skulle ha varit en 206 CC)
Köpt mig ett Dls UR5i kittsystem till fram nu, blir att leta efter det andra på elmia mässan.. dock inte kopplat in detta än då jag är sjuk, nån som har erfarenhet om det och vet om det är bra eller ej?