plocka av skrämar på 406a

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
R.O.B.

plocka av skrämar på 406a

Post by R.O.B. »

de verkar bara sitta skruvade vad jag kan märka. det är inget sånt där lim som på 205 nånstans, eller? behöver en ny till vår kombi och vill helst det går smidigt på returbilen.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
_AD_

Post by _AD_ »

jag lånar den här tråden lite, hade närkontakt med en annan kärra för nån vecka sen och behöver också en ny framskärm är det samma förfarande på en 306a tidig 97a
peugeot, mycket själ hjärta och passion men inte så mycket hjärna ;)
R.O.B.

Post by R.O.B. »

jaha. blir la att ta med hela verktygslådan då o hoppas det går bra. haynes säger inget om skärmarna.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
Leif Karlsson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Leif Karlsson »

Skärmarna är bara skruvade, inget lim.

Jag bytte en skärm och det var lite trångt att komma åt, men då satt stötfångaren på plats, kanske blir bättre om den inte sitter på.

Detta gäller 406:a, på 306:an vet jag inte.
/ Leif Karlsson #163
406 V6 BREAK -02
DUCATI ST4 -00
DUCATI 748 S -96
+ div projekt
R.O.B.

Post by R.O.B. »

tack. solen skiner i skåne idag, runt 0 grtader så det verkar ju trevligt att skruva i snön... bättre än i förrgår i a f med drivsnö och kallt.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
R.O.B.

Post by R.O.B. »

om nån funderar på att ta delar från den så avråder jag. nån klåpare har klippt sönder båda skärmarna för att få av strålkastarna... jippi... blev tur o retur till malmö i onödan. tänkte ta en dörr som jag har en lite buckl i istället... då har nån knäckt av listerna med skruvmejsel och gjort stora märken i plåten. dessutom har nån skrivit i lacken med nåt vasst. då vet man att nästa gång man behöver en liten blinkers eller nåt annat smått så tar man med kofoten som alla andra uppenbarligen gör och bryter lös den. ska man ha en antenn så klampar man upp på motorhuven och upp på taket åsså ner med kofoten å bryta upp. hmm det är nåt genomskinligt, hårt ivägen... hur ska jag få tag på backspegeln då? fram med släggan. så sneeee e jag! :evil: :evil: :evil: :evil:
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
Post Reply