Montera bränslefilter på 206:a

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Tommy_Tuffing

Montera bränslefilter på 206:a

Post by Tommy_Tuffing »

Det finns inget bränslefilter på bilen och jag undrar om man bara kan trycka dit ett någonstans. Eller blir det fel på bränsletrycket då eller liknande?
/Tommy --> 206 XR 1,4 2001 <--
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Har du problem med smuts i bensinen? Om inte finns det ju ingen anledning att sätta dit ett filter, om du har det så kanske en rengörning av tanken istället vore på sin plats.
Men visst kan du sätta det på valfri plats, vet inte hur det ser ut på 206, men det borde ju gå att bara kapa slangen på trycksidan och sätta dit ett filter som passar. Små genomskinliga plastfilter gör det inte, det måste vara ett filter till en insprutningsmotor.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by Tommy_Tuffing »

En spridare slutade helt enkelt fungera för ett par år sedan och nu har bilen börjat gå ojämnt igen. Dom förklarade på verkstaden när jag bytte ut spridaren att den första spridaren i ordningen får ta all skit som filtret skulle ha tagit. Jag fick ut ett bensinfilter på mekonomen och tänkte jag skulle byta men jag har en tidig modell som helt enkelt saknar filtret. Enligt verkstadshandboken så ska filtret sitta vid höger bakhjul ungefär men jag tyckte det verkade bökigt och undrar nu om man kunde sätta det någonstans i motorutrymmet?
/Tommy --> 206 XR 1,4 2001 <--
Post Reply