bilen går bara på 3 cylindrar efter att ha gett starthjälp
bilen går bara på 3 cylindrar efter att ha gett starthjälp
polarns cheva ville inte starta för batteriet var dött. så tänkte ge den lite hjälp med min peugeot 206 gti 01a. men peugeoten orkade inte riktigt de. den bara tvärdog när chevan snodde strömmen. nu till problemet. den startar och går men bara på 3 cylindrar:( . har provat med annan tändkasett och lagt av batteripolen i en halvtimme utan framgång. vad kan ha pajat? mvh / Niklas
peugeot 206 gti-01
Bränsle eller tändning på en cylinter.
Lyft av ett tändstift i taget så vet du vilken som inte går. I 3 av fyra fall ska den gå på två, går den på 3 har dfu hittat vilken.
Ta ur tändstiftet. Är det blött tänder den inte, är det torrt kan det vara spridaren.
Sätt en stor skruvmejsen mot spridaren och lyssna på ticket, lyssna på alla så du vet hur det låter.
Om det är spridaren som inte tickar, märk upp kabeln och byt plats till en annan kabel.
Om ticket tystnar på "nya" spridaren är det kablen, annars är det spridaren.
Bra början, lyckla till.
Lyft av ett tändstift i taget så vet du vilken som inte går. I 3 av fyra fall ska den gå på två, går den på 3 har dfu hittat vilken.
Ta ur tändstiftet. Är det blött tänder den inte, är det torrt kan det vara spridaren.
Sätt en stor skruvmejsen mot spridaren och lyssna på ticket, lyssna på alla så du vet hur det låter.
Om det är spridaren som inte tickar, märk upp kabeln och byt plats till en annan kabel.
Om ticket tystnar på "nya" spridaren är det kablen, annars är det spridaren.
Bra början, lyckla till.
/Arne Lindgren
Det som inte brinner, det ruttnar
Den som tar på sig skorna stående, dör stående (Gammalt vikingaordspråk)
Man lever så länge man lär, inte tvärtom.
Jag har varit i handgemäng med en hkp3, och vunnit
Suzis dagbok ändrad 20100111
Det som inte brinner, det ruttnar
Den som tar på sig skorna stående, dör stående (Gammalt vikingaordspråk)
Man lever så länge man lär, inte tvärtom.
Jag har varit i handgemäng med en hkp3, och vunnit
Suzis dagbok ändrad 20100111