antipolution fault??

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
roggmaister

antipolution fault??

Post by roggmaister »

hejsan har lite problems med min peugeot 307 sw -04 bilen. motorlampan blinkar och bilen går nu bara på 3 cylindrar samt att felmeddelande antipolution fault visar sig i displayen. kan det vara att nån av lamdasonderna har gett upp??? ( är det inte 2 på denna modell??) tacksam för hjälp. mvh roggmaister
roggmaister

Re: antipolution fault??

Post by roggmaister »

roggmaister wrote:hejsan har lite problems med min peugeot 307 sw -04 bilen. motorlampan blinkar och bilen går nu bara på 3 cylindrar samt att felmeddelande antipolution fault visar sig i displayen. kan det vara att nån av lamdasonderna har gett upp??? ( är det inte 2 på denna modell??) tacksam för hjälp. mvh roggmaister

INGEN???? Eller kan det va en tändspole som gått måntro??
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

använd sökfunktionen...

glöm inte AND mellan orden typ;
antipolution and fault

sedan sök, du får minst 10 träffar.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
ala
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by ala »

roggmaister wrote:
roggmaister wrote:hejsan har lite problems med min peugeot 307 sw -04 bilen. motorlampan blinkar och bilen går nu bara på 3 cylindrar samt att felmeddelande antipolution fault visar sig i displayen. kan det vara att nån av lamdasonderna har gett upp??? ( är det inte 2 på denna modell??) tacksam för hjälp. mvh roggmaister

INGEN???? Eller kan det va en tändspole som gått måntro??

Jo eftersom att motorlampan blinkar och inte lyser med fast sken så gissar jag också på tändspolen (tändkasetten)
406 turbo
106 XT
svarta_fåret

Post by svarta_fåret »

det kan inte vara den extra klumpen som sitter ihop med katalysatorn som spökar? hade en 607a inne med samma fel och då behövde vi byta just den klumpen och radera felkoder 3-4 ggr om.
roggmaister

Post by roggmaister »

hittat på felet... var en spridare som tackat för sig:(
Post Reply