Hittat en uppsättning OZ Racing 17" på blocket (Göteborg). ET på fälgarna är 37 och det medföljer 20mm spacers, vilket sänker ET-måttet till 17. Original på 406 Coupé är ET12.
Någon som har en uppfattning om hur mycket rum det är bakom ekrarna på dessa OZ Racing? Känns som att risken är stor att de tar i Brembo-oken med bara 20mm spacers?
hedis wrote:Satsa på minst 18" till cupan, 17" blir så smått
Jo det är klart, 18" är ju klart snyggare! Men då blir däcken ännu lite dyrare. Plus att jag tycker bilen (sänkt 40mm) redan med 16" är lite väl hård över stora ojämnheter, slår och smäller så fruktansvärt. Vet inte om jag skulle behöva byta dämpare (de är original vad jag vet)...
hedis wrote:Satsa på minst 18" till cupan, 17" blir så smått
Jo det är klart, 18" är ju klart snyggare! Men då blir däcken ännu lite dyrare. Plus att jag tycker bilen (sänkt 40mm) redan med 16" är lite väl hård över stora ojämnheter, slår och smäller så fruktansvärt. Vet inte om jag skulle behöva byta dämpare (de är original vad jag vet)...
Det där är ganska lätta fälgar visst?
Isåfall är det lite dåligt med spacers.
Hela pointen med att ha lätta fälgar är ju mindre rotationsmassa. Lägger man då på spacers så ökar ju vikten igen så det blir ju ingen vits med det hela. Gäller ju främst dom som kör bana med sån setup. Ska man ha dom bara för att de ser bra ut är det väl mindre skillnad på nåt extrakilo dock.