Motorkit(turbo) Peugeot 205 nyckelfärdigt

Säljes, uthyres, bortskänkes...
Post Reply
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Motorkit(turbo) Peugeot 205 nyckelfärdigt

Post by Fnatte »

Ett nästintill nyckelfärdigt system för montering av turbomotorn XU10J2TE från 406 och 605 i 205an finns nu till försäljning. Motorn har 150 hk original, 240 Nm, men kan med chip leverera 180 hk och ännu mer Nm.
Elen är kopplad mot 205ans el och slangar(vatten och luft) är utpassade för att fungera på 205an. Det som saknas är en bra lösning för luftfilter, ett bättre avgassystem, en kontakt, en dumpventil och varvräknare, den behöver man ta instrumenthuset från en Citroën BX har jag för mig, och då funkar givarsignalerna från datorboxen. Men motorn startar utan.

Motorn har varit startad i en 205a och går. Motorn är orignal förutom en IC från Sierra Cosworth.
För montering av motorn i bil behövs kapas plåten som kylaren står på, montera två stag för IC, massera torpedvägg och montera en växellåda tillsammans med Mi16 tryckplatta och lamell, dessa medföljer ej. IC'n är avpassad att sitta i linje med original kofångare vilket gör att den inte syns utifrån.

Man behöver inte vara en avancerad meck för det här kitet. Kan man byta motor på en bil är det ungefär så mycket som behöver göras. Det mest knepiga är torpedväggen, att avgaset ska gå fritt där, men det är inte hjärnkirurgi att fixa det heller.

Eftersom det är jag som utformat grejerna så erbjuder jag även installationssupport om jag inte är upptagen med annat.
Jag behöver också veta vilken årsmodell på bilen motorn ska sitta i, så jag kan justera elen korrekt(skiljer på en kabel mellan 90 och 91.

Bilder på -> http://www.blocket.se/vi/36378867.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
o73 6åtta5 488l
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Re: Motorkit(turbo) Peugeot 205 nyckelfärdigt

Post by Fnatte »

Rabatt till klubbmedlemmar ges.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Re: Motorkit(turbo) Peugeot 205 nyckelfärdigt

Post by Fnatte »

Den är bokad till Danmark just nu, vad det verkar.

FR Autosport Sweden FTW
Post Reply