Finns det nåt enkelt sätt att se ifall en bil har blivit rejält krokig?
Mäta upp en bil
Mäta upp en bil
Tjae, hur går man tillväga?
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
Jag vet inte annars. om den är rejält krokig så måste det ju synas.. på ett eller annat sätt. alla skärmar dörrar m.m. är bra? i passningen mot varandra t.ex. kolla på hjulen emot varandra, kanske? vad vet jag. kan återkomma när jag börjat på bilplåtgymnasiet, dvs. i höst om jag kommer in. 
Peugeot 406 Coupe 2.2 -03
SMC 500 Wildcat -10
SMC 500 Wildcat -10
- Stefan_306S16
Borde väl gå att göra liknande som när man kollar om en motorcykel spårar? Dvs lägga två plankor på var sida om däcken (fram + bak). Om ramen är sne så borde ju plankorna inte ligga dikt an mot/parallellt med både fram och bakdäck. Om allt är ok så bör plankorna ligga helt parallellt med däcksidorna både fram och bak.
/Stefan
/Stefan
- Stefan_306S16
Instämmer. Kryssmätning är det bästa sättet att se om en bil är sned eller ej. Men undrar om man inte kan mäta vid däcken. Är inte det viktiga att man mäter lika på båda sidor? Det är ju trots allt hjulens position som är viktig.
Michael Liljeberg - Peugeot Sport Club | CREW Kassör
Michael- lackar/plastar/konstruerar- på hobbynivå.
Har 205gti som banåkarbil.
Vid sänkning kan det vara en idé att göra en hjulinställning. Men detta ska dock inte påverka om bilen är sned eller ej.
Du borde inte ens behöva lyfta upp bilen. Markera bara på marken, rulla bort bilen och mät. (Har iof aldrig gjort en sådan mätning, men kan inte se att det inte skulle fungera.)
Du borde inte ens behöva lyfta upp bilen. Markera bara på marken, rulla bort bilen och mät. (Har iof aldrig gjort en sådan mätning, men kan inte se att det inte skulle fungera.)
Michael Liljeberg - Peugeot Sport Club | CREW Kassör