undrar bara lite om luftfilter. nu när det är i hög grad läge för ett sådant på min 206 gti.
vilket skall man välja och vad är det för skillnad? vilket låter mest som en bmw m5 och vilket låter inte så... jag vet att det fattas en v8:a men man måste ju hoppas
skall man köpa peugeots originalkit för 2200, eller ett openair, eller pipecross, eller vad det nu heter, och är k&n samma som det peugeot har att erbjuda...
tacksam för så mycket klarhet som möjligt.
/andreas.
Last edited by scheller on Tue Jan 13, 2004 23:36, edited 1 time in total.
<---- silvrig 206 gti -03. SÅLD
saknar den faktiskt lite...
vad kostar ett pipercross och exakt vilken modell skall man köpa. ingår allt man behöver när man köper det, avskärmning osv, eller måste man köpa fler grejor för att kunna installera det? vart får man tag på det isåfall?
/andreas.
vad kostar ett pipercross och exakt vilken modell skall man köpa. ingår allt man behöver när man köper det, avskärmning osv, eller måste man köpa fler grejor för att kunna installera det? vart får man tag på det isåfall?
/andreas.
Art# Längd mm Bredd mm Hals innermått mm Hals yttermått mm Pris
C7011V - 120 150 60 63 1195
det har jag.. o det är lite mått där.. 1195:- kostar det.. 60 o 63 är inner o yttermått .. jag har för mig att det va 68 70 på puggen men mitt filter va tydligen 60 63 o det passar.. =) medföljer inte några monteringstillbehör..
annars så finns det färdiga pipercross kit oxå.. men det är inget skydd över filtret då.. måste man ändå bygga lite själv
/andreas.
Art# Längd mm Bredd mm Hals innermått mm Hals yttermått mm Pris C7011V - 120 150 60 63 1195
det har jag.. o det är lite mått där.. 1195:- kostar det.. 60 o 63 är inner o yttermått .. jag har för mig att det va 68 70 på puggen men mitt filter va tydligen 60 63 o det passar.. =) medföljer inte några monteringstillbehör..
annars så finns det färdiga pipercross kit oxå.. men det är inget skydd över filtret då.. måste man ändå bygga lite själv
206 Gti 16V/TDi 99- PK118C - - - 1595 X
PK118C heter alltså kitet.. ser ut så här..
tack så mycket för alla svar.
om jag då bestämmer mig för ett pipercross kit. vad behöver jag ändra i bilen för att det skall passa, kan man ha kvar "lådan" som det nuvarande filtret sitter i eller skall den bort helt, eller skall man ha kvar delar av den, och vad är det man behöver bygga över filtret som du pratar om?
/andreas.
scheller: jag ska använda originalboxen till luftfiltret.. tar bort locket o lägger ner filtret där.. sen har jag skaffat ett alurör som jag ska ha istället för slangen som går till luftboxen.. 45 graders rör är det så filtret kommer att ligga lite snett ner i boxen.. sen ska jag låta en verkstad fixa ett lock i aluminium till mig.. på så sätt blir det väldigt lätt att återställa till originalskick sen om man vill.. slipper skära i boxen o greja..