Senaste uppdatering....
Plockade loss LMM igår och hittade ett hål i plastkåpan kring elektroniken. Typ dåligt tänkte jag och öppnade locket och torkade rent med papper o spolarvätska. Slitbanan såg sliten ut, men jag tänkte man får testa om det funkar ändå med bara rengöring o så tätade jag hålet i kåpan med sikaflex o monterade på locket igen. Sen hittade jag dessutom ett mikroskopiskt litet hål, som blev större när man petade lite, i själva alu-huset till LMM, efter klaffen. Hålet har uppstått genom att huset skavt mot någon hårdare pryl i motorrummet. Tätade även detta med sika o monterade på LMM på bilen igen. Fick stå o torka över natten o idag har bilen gått som en klocka igen. Hoppas det inte bara är tillfälligt, utan att problemet verkligen är löst nu och lyckan över en normal bil blir långvarig!
Tack för hjälp och tips!
//Linus 205 16v
Urballad tomgång och ryckig gång Mi16... igen....
Jag skulle gärna vilja ha länken till Rengöring av Lmm. Eller är det bara använda sunt förnuft?
Har väl bytt det mesta förrutom tändstift.. ska göras snart.
Har väl samma problem som många andra här. Men min bil is acting strange när den är varm alltså stått i solen eller på sommaren när det är över typ 10-15 grader plus och på vintern när man haft den i varm garage. Den startar alltid. Men tomgången är lite sisådär. Sen när man ska rulla iväg första 50 meterna så kan den rycka nåt förbannat och man får jobba med kopplingen. Och så kan den dö när man trycker när koppling t.ex. vid rödljus.
Skulle också vilja ha en problemfri bil.
På bossebildoktorn var det en volvo 850 tror jag med liknande problem o då tipsade han om motorfästena som var slitna... och när man rullade iväg så skulle motorn gunga och då påverka gasreglaget.
Har väl bytt det mesta förrutom tändstift.. ska göras snart.
Har väl samma problem som många andra här. Men min bil is acting strange när den är varm alltså stått i solen eller på sommaren när det är över typ 10-15 grader plus och på vintern när man haft den i varm garage. Den startar alltid. Men tomgången är lite sisådär. Sen när man ska rulla iväg första 50 meterna så kan den rycka nåt förbannat och man får jobba med kopplingen. Och så kan den dö när man trycker när koppling t.ex. vid rödljus.
Skulle också vilja ha en problemfri bil.
På bossebildoktorn var det en volvo 850 tror jag med liknande problem o då tipsade han om motorfästena som var slitna... och när man rullade iväg så skulle motorn gunga och då påverka gasreglaget.
Inte längre... Peugeot 205 XR 91:a