info just med min motor:
mi16, JR-filter, 2.5"avgas ingen katalysator och sedan Grupp A främrerör...
1.6:ans växellåda och drivaxlar.-
Det främreröret monteras mot original grenrör och från den anslutningen så går det ut 2 separata rör som sedan under bilen löper ihop till ett ungefär vid växelspakslänkaget.
1.6:an som detta är till för har ingen lambdasond så jag har själv borrat och svetsat dit en mutter som sedan lambdasonden sitter i.
Jag gjorde en kompromiss då jag inte ville ha lambdan så pass långt bak som det hade blivit om jag satt den vid där rören går ihop igen...Kändes och är långt bak. Så det borrades ungefär vid kränghämmaren och pluggades dit lambda på det ENA röret. Dvs i praktiken så mäter den bara värden från 2 cylindrar.....
Det är nu detta som gjort mej lite fundersam om motorn kan må mycket bättre av att tex byta mot original downpipe alt sätta i en bult i lambdahålet(nuvarande) och borra ett nytt och sätta den längre bak och få med alla avgaser.
Jag får för mej att motorn kan prestera mycket mera än vad den gör med min uppsättning i övrigt.
SÅ några funderingar?
ställ gärna frågor så svarar jag och berättar....
Annars så vore det jättebra att få mäta bilens prestanda, tex med G-tech....jag bor i Dalarna......