Sänka bak eller inte?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply

Sänka bak eller inte?

Ja
12
25%
Ja
12
25%
Nej
11
23%
Nej
11
23%
Vet inte..
1
2%
Vet inte..
1
2%

Total votes: 48

Mutz

Sänka bak eller inte?

Post by Mutz »

Ja va tycker ni behöver jag sänka min pegga bak, tycker den ser rätt ball ut med lite framåtlut men jag tycker också att det är lite mycke luft bak i hjulhusen. Sen vill man ju inte att han ska se ut att va baktung.

Lägger med en bild till er som inte har sett den. Har tyvärr ingen bild rakt ifrån sidan.
Image
Amar

Post by Amar »

det är väl en smaksak... själv har jag alltid gillat den "holländska" sänkningen där bilen lutar framåt...

vad jag hört så skall det också gynna väghållnngen men att det också kan vara lite väl lömskt
Stenis
Super Senior

Post by Stenis »

Nej för bövelen!!
Ingen "Vatos locos"-styling på den tack! :evil:
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!!
Grumpy Old Fart!!
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Amar wrote:det är väl en smaksak... själv har jag alltid gillat den "holländska" sänkningen där bilen lutar framåt...

vad jag hört så skall det också gynna väghållnngen men att det också kan vara lite väl lömskt

Min väghållning blev annorlunda när jag sänkte bak, inte lika understyrd eller att den neg mycket över ena framhjulet, visserligen så monterade jag KONI-dämpare i samma vända...
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
jokke

Post by jokke »

nah bry dig inte om att sänka bak ... bara en massa bekymmer och gör liten skillnad ... bättre du lägger några cementblock i bagaget när du ställer ut :twisted:
Mutz

Post by Mutz »

jokke wrote:nah bry dig inte om att sänka bak ... bara en massa bekymmer och gör liten skillnad ... bättre du lägger några cementblock i bagaget när du ställer ut :twisted:

hehe kan se lite dumt ut med tanke på att jag har bagaget öppet på utställningar :D
306 GTI

Post by 306 GTI »

Liten lutning gör ju inget..Värre om det blir tvärt om!

//Martin
Körde svart 306 GTI.
jokke

Post by jokke »

Mutz wrote:
jokke wrote:nah bry dig inte om att sänka bak ... bara en massa bekymmer och gör liten skillnad ... bättre du lägger några cementblock i bagaget när du ställer ut :twisted:

hehe kan se lite dumt ut med tanke på att jag har bagaget öppet på utställningar :D

har du bagaget öppet under tiden du ställer ut kan du väl smycka ut med något tungt ... exempelvis en stor blomma i en tung blomkruka ... en sådan fräck palm vore coolt och ha där bak ;)

skämt åsido ... det lilla du sänker lägger folk knappt märke till ... den enda fördelen är väl att du får bättre väghållning om bilen är helt plan ...
Mr mohave man...

Post by Mr mohave man... »

ja tycker nog att du ska sänka den lite grann.. den ser ju låg ut på sidan men hjulhuset där skulle de ha varit lite mindre utrymme... de är ju min smak.. Men den va väldit snygg måste jag säga... :wink:
Rejsar en blå peugeot 306xsi!!
Patrik R

Post by Patrik R »

vill man ha en bil som ser ut som en epa?
.::Independent Variant User::.
Kick|Ass

Post by Kick|Ass »

Rosefors wrote:vill man ha en bil som ser ut som en epa?

Vill man ha en skåning i Sverige :wink:
407 SW : När storleken har betydelse

"You can't be serious. Are we gonna play in a town in the north of Sweden called 'She left you'?..."
- Lettisk kommentar inför innebandy-VM i Skellefteå -96
Mutz

Post by Mutz »

Mr mohave man... wrote:ja tycker nog att du ska sänka den lite grann.. den ser ju låg ut på sidan men hjulhuset där skulle de ha varit lite mindre utrymme... de är ju min smak.. Men den va väldit snygg måste jag säga... :wink:

Precis det är det jag tycker jag med lite mycke luft i hjulhuset, men samtidigt vill jag inte att den ska se baktung ut.
Patrik R

Post by Patrik R »

Kick|Ass wrote:

vill nånn ha dig över huvud taget linus ? ;)

när f*n ska du till gbg?
.::Independent Variant User::.
Kick|Ass

Post by Kick|Ass »

Rosefors wrote:
Kick|Ass wrote:

vill nånn ha dig över huvud taget linus ? ;)

när f*n ska du till gbg?

Om inte tidigare så blir det i slutet av Maj. (metallica)

Har ju en fllickvän så någon måste ju vilja ha mig ;-)
407 SW : När storleken har betydelse

"You can't be serious. Are we gonna play in a town in the north of Sweden called 'She left you'?..."
- Lettisk kommentar inför innebandy-VM i Skellefteå -96
Mr mohave man...

Post by Mr mohave man... »

Mutz wrote:
Mr mohave man... wrote:ja tycker nog att du ska sänka den lite grann.. den ser ju låg ut på sidan men hjulhuset där skulle de ha varit lite mindre utrymme... de är ju min smak.. Men den va väldit snygg måste jag säga... :wink:

Precis det är det jag tycker jag med lite mycke luft i hjulhuset, men samtidigt vill jag inte att den ska se baktung ut.

om du bara tar lite så tror inte ja att de är nån fara.. själv så tycker ja att det är snyggast när bilen är helt rak.. men som sagt det är ju bara vad jag tycker..
Rejsar en blå peugeot 306xsi!!
Post Reply