Rash wrote: Var nere i Falkenberg idag...kollade på när ett gäng Motorcyklar hade träning... Det är 1-3:an som krånglar för mig... Alla andra är helt ok. Mest är det dock 1-2:an, 3:an väldigt sällan.
Va redan innan jag läste 99% säker på att det va dig jag mötte i backen vid Vinbergs golfbanna...
Tack! Såg inte dig tyvärr, hade väl fullt upp med vägen
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se
_________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig"
Dean Martin
Köp min skottsäkra PTS-låda, sexväxlad, tätstegad, lamelldiff och kraftigare shiftgafflar, slutväxel och hela växellådshuset är starkare än orginalet. Sinterlamell ingår samt extra slutväxel och en del andra reservdelar. Funkar perfekt. Tätstegad som en MC-låda. Pris 27k.
Håller garanterat för omild behandling.
Per Larsson wrote:Köp min skottsäkra PTS-låda, sexväxlad, tätstegad, lamelldiff och kraftigare shiftgafflar, slutväxel och hela växellådshuset är starkare än orginalet. Sinterlamell ingår samt extra slutväxel och en del andra reservdelar. Funkar perfekt. Tätstegad som en MC-låda. Pris 27k. Håller garanterat för omild behandling.
Per Larsson wrote:Köp min skottsäkra PTS-låda, sexväxlad, tätstegad, lamelldiff och kraftigare shiftgafflar, slutväxel och hela växellådshuset är starkare än orginalet. Sinterlamell ingår samt extra slutväxel och en del andra reservdelar. Funkar perfekt. Tätstegad som en MC-låda. Pris 27k. Håller garanterat för omild behandling.
Edit: Det är alltså en BE-låda.
Vad är lådan använd till? Rally eller nåt?
Hur är det att köra med "dagligen"?
//Martin
Den har suttit i en rallybil.
Den är synkad, precis som en vanlig låda, fast grövre synknav.
Inga konstigheter att växla, funkar exakt som en vanlig låda.
Grövre inre drivknutar ingår också. Samt lite specialgrejor för att mäta/justera förspänningen på diffen. Just nu står den på ca 25kg.
Edit: Det är alltså en BE-låda.
Väldigt sugen men pengarna finns tyvärr inte Håll den i ett par år så kanske
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se
_________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig"
Dean Martin
Växlar jag vid 6500varv går det ganska smärt fritt..
Jag har också problem som jag skrivit i en annan tråd. Inte så att det inte går att växla snabbt, däremot går det inte varje gång...vilket gör att man är väldigt försiktig med de snabba växlingarna.
Om nån hittar lösningen så vore det ju skoj.
Rash, det var säkert jag som skrev om oljan. Jag bytte olja och "felet" kvarstod.
När jag racear rakt fram brukar jag inte varva mer än 6500varv ibland på 1an brukar då känna in det jag tappar genom att växlingen blir mycket snabbare...
Max varv = urgl vilken tid....(Om man inte vill skrapa i växeln)
Nu är det ny olja i min låda och den ska fungera utan krångel på ettan och tvåan enligt verkstaden. Så imon ska jag hämta den och kan ge er en utvärdering om det är oljan som gjort att växlarna krånglat
De har även rengjort spjället (vid insuget eller nåt?) som det var oljedimma på. Troligtvis det som gjort att bilen dött vid tomgång ibland.
Bogge wrote:Jag har inga problem alls med mina växlar. Funkar kanon har en 99
Och hur hårt kör du? Min funkar kalas tills man drar 1an till 7000+ och sen SLÄNGER i 2an....Då kan det skrapa.... Växlar jag vid 6500varv går det ganska smärt fritt..
Bogge wrote:Jag har inga problem alls med mina växlar. Funkar kanon har en 99
Och hur hårt kör du? Min funkar kalas tills man drar 1an till 7000+ och sen SLÄNGER i 2an....Då kan det skrapa.... Växlar jag vid 6500varv går det ganska smärt fritt..
//Martin
Jag kör inte lungt om du tror de
Kul å höra.. Bilar är till för att användas.. !!!!
Apollo wrote:Nu är det ny olja i min låda och den ska fungera utan krångel på ettan och tvåan enligt verkstaden. Så imon ska jag hämta den och kan ge er en utvärdering om det är oljan som gjort att växlarna krånglat
De har även rengjort spjället (vid insuget eller nåt?) som det var oljedimma på. Troligtvis det som gjort att bilen dött vid tomgång ibland.
hur har det gått?
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
Apollo wrote:Nu är det ny olja i min låda och den ska fungera utan krångel på ettan och tvåan enligt verkstaden. Så imon ska jag hämta den och kan ge er en utvärdering om det är oljan som gjort att växlarna krånglat
Vart ute och kört nu och kan säga att växlarna går i lättare med ny olja. Det är inte samma motstånd som innan, men fortfarande går ettan och tvåan i som två steg. Först ett litet motstånd och sen går växlen i rätt.
Ska nog utvärdera det mer. Om det blir värre så lämnar jag in bilen igen nån vecka innan garantin går ut.
Tycker också att bilen känns piggare på låga varv. Om det beror på att de rengjort gasspjället eller att jag kört Volvo 360 förlänge vet jag inte