Bilrekond, priser mm...

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Garvis

Bilrekond, priser mm...

Post by Garvis »

Yo folks!
Lacken på Beemern är i behov av en rekond för att bli 100%ig. Har varit på två firmor här i stan för priskoll.

En firma skulle ta 3100 för rekond och lackskydd. Lackskyddet som de använder heter Five Star Shine och är tydligen det senaste från staterna. 1,5 års garanterat skydd. Någon här som har hört talas om Five Star Shine? Erfarenheter?

Den andra firman jag var hos skulle ta 3800 för rekond + lackskydd. Lackskyddet heter Silver Seal. 1 års skydd. Nån som har erfarenheter av detta medel?

Hur är Silver Seal och Five Star Shine jämfört med Ditec?
/ Staffan Halth, PSCoS-member nr: 633
Körde VIT 406 -97
Kör M5 Touring
Bilder finns här
nevyn

Post by nevyn »

Vad jag har hört så brukar dessa medel vara ungefär likvärdiga. Jag har behandlat hos en firma i borås med liknande medel, hann aldrig utvärdera. Sedan dess har jag behandlat två gånger på Mr Cap, och idag så gjorde jag en till hos Mr Cap på den nya bilen.

Dessa medel är ju ungefär som upphottade vaxprodukter. Dvs du kan lika lätt ta bort ett lackskydd som ett vanligt vax.

Livslängden för lackskyddet kan ju diskuteras, det beror ju på vad man menar. Lackskyddet kan sitta kvar trots att avrinningsförmågan avtar exempelvis. Men de flesta skydden börjar mattas av inom ett år. Men följer man programmet och sköter bilen på rätt sätt så sägs det att skyddet blir starkare efter några behandlingar, om det stämmer vet jag inte.

Jag betalar 3500:- hos Mr Cap, men då är det på en nybil, tror att de tar 4500:- för en begbil. Jag motiverar priset med deras noggrannhet och deras professionella intryck.

Spelar priset en stor roll så tror jag inte att du ska tveka att ta något av de alternativ du nämner framför Mr Cap eller Ditec.

Finns säkert någon med bättre kunskap om det här. Jag har som sagt bara erfarenhet av Mr Cap och den där firman i Borås, vars namn jag aldrig kan komma ihåg.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Själv lämnar jag in bilen på Tidy Bilvård i Varberg v. 29, 2300 kr för lackförsegling tycker jag är ett mycket bra pris.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Självklart så ingår polering. Min bil är reeepig. :oops:
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
DMNHNTR

Post by DMNHNTR »

Går reklam på NRJ om erbjudande på lackförsegling för 1400:- (<---- om jag kommer ihåg rätt). Ordinarie pris typ 3500:-

Hörde inte riktigt namn på företaget men det ska ligga i Södertälje. Tror att det är "Telge Proffsrekond".
307 SW Griffe -04
"Blöjexpressen"
306 GTI

Post by 306 GTI »

PelleW wrote:Själv lämnar jag in bilen på Tidy Bilvård i Varberg v. 29, 2300 kr för lackförsegling tycker jag är ett mycket bra pris.

För tusan! glöm inte tala om om det blir bra! Min bil är i behov med.. ;)

Mvh /Martin
Körde svart 306 GTI.
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Min bil är i STORT behov av en rekonditionering. Fast jag tycker det kostar för mycket! Blir nog att fixa den så gott man kan själv :?

Någon som kan rekomendera en bra firma runt gbg? Som inte kostar allt för mycket.
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Freddan

Post by Freddan »

Bättre å lägga pengarna på väghållning isåfall! :wink: 8)
/Fredrik Fröberg
Numera Peugeot-lös... :cry:
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Freddan wrote:Bättre å lägga pengarna på väghållning isåfall! :wink: 8)

Jo, det är ju sant. Synd att man inte har några pengar kvar bara.. Efter MH så är pengarna från banklånet slut och jag lever på existensminimum... :cry:
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
PelleW
Senior

Post by PelleW »

306 GTI wrote:För tusan! glöm inte tala om om det blir bra! Min bil är i behov med.. ;)

Mvh /Martin

Jag lovar att meddela resultatet. Men kom ihåg att det bara är under en begränsad period det är så här billigt.
Linda

Post by Linda »

Behandlade min hos Ditec förra veckan för 2500:- :-)
Mycket nöjd med resultatet!
Trolle

Post by Trolle »

Har en polare som startade en sån firma som skolprojekt, han har riktigt fina polermaskiner, jag vet inte riktigt vad han har för medel men det är proffsgrejer iallafall. Han polerar bilen tre gånger, med nytt medel varje gång. Kan höra me honom kanske, om han har tid, han tar runt tusingen...
Svart 205 Mi16 -88 R.I.P skrotad
Röd 205 Mi16 -88 R.I.P ÄLGAJÄVUL!!!!
Cosmosvart 205 Mi16 -89Zender *SÅLD!*
Vit Ford sierra CLX -89 "sladda edition" *SÅLD*
Grön Toyota MR2 GTi -91 Glidarbilen *SÅLD*
Gråmetallic volvo 740 16v -89 "Traktorn"
Vit Toyota MR2 GTS Turbo -95 "Fartsyndaren"
Loffas

Post by Loffas »

igelhammar har annars en grym maskin rash :lol:
nevyn

Post by nevyn »

Har han fått tillbaka den redan?
Guest

Post by Guest »

Loffas wrote:igelhammar har annars en grym maskin rash :lol:
jaa då har du nåt å pyssla med medan du väntar på bänkning...
Post Reply