Silikon kontra oljetrågspackning

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Sliced

Silikon kontra oljetrågspackning

Post by Sliced »

Hej!
Är det nån som testat att bara använda nåt silikonliknande istf packning till oljetråget?
Och med vilket resultat?
:)
Amar

Post by Amar »

min ena gti16 motor hade någon silikonsörja som packning trots att det i sprängskisserna stod att den skulle ha packning..

ringde o pratade med peugeot som sa att de inte längre kunde ta hem en sådan packning till min motor, men att jag istället kunde använda packningssilikon som jag antingen köpte av de eller hos mekonomen.

så det skall funka...
Loffas

Post by Loffas »

vet att på ventilkåpan kan de bli problem med silikon istället för riktig packning.

prova o se :)
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

På jobbet kör vi alltd med silicon på stora vibrerande varma växellådor. Köp med hög kvalitet som tåler olja tryck o värme så funkar det 100%
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Christofer Soderbaum

Post by Christofer Soderbaum »

Tryckte dit kompisens tråg med biltemas packningssilicon i mars, och det håller än. Go for it...
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE

- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
Jontemyra

Post by Jontemyra »

På peugeot sa dom att det inte fanns nån trågpackning till min mi16(att det är flytande packning från fabrik), men på mekonomen hade dom trågpackning.
Sliced

Post by Sliced »

MI16 1.9 har samma packning som 8-ventilarn, jag kör med plåttråg för att kunna svetsflytta oljetempmätarn till framsidan..
Bra, då kör jag bara silikon.. thanx.. :)
IvarS

Post by IvarS »

Arne Lindgren wrote:MI16 1.9 har samma packning som 8-ventilarn, jag kör med plåttråg för att kunna svetsflytta oljetempmätarn till framsidan..
Bra, då kör jag bara silikon.. thanx.. :)

Vae? 16V har flytande packning och 8V papperspackning, det är väl inte samma sak? Sen sitter det ju en aluminium-spacer mellan tråget och blocket, är flytande packning där även på 8V.
Ivar Sveninge
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
Tias

Post by Tias »

Jag jobbar med att sälja bildelar och jag säger att mellan aluminium-spacer och motorn är det silicon som gäller och mellan aluminium-spacer och tråget är det en packning, som är samma på 8v som 16v.
Sliced

Post by Sliced »

Ivar, slarv av mig, det är samma bultmönster... :) OK, då kör jag packning.. :) och silikon..
Tack Tias, då vet jag :)
Gusten

Post by Gusten »

jag kan bara säga att det fins många olika tillverkare och den jag testade när jag "renoverade" mon gamla motor var en modell från micro. kan säga att jag använde dom gammla packningarna med den lilla gula sörjan i mellan, funkade skitbra för min på både topplock och oljetråg.

jo ni läste rätt. jag limmade dit toppen med detta klister. det var en kolv som hadde rasat och med allt så kostade det mig 500kr. så inkluderat oljor och limm och begagnad kolv och kamremsbyte. då kom man billigt undan.,
[url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=992[url]Bilder på 406st 2,0[/url] [url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=771[url]Bilder på 309 GTI16[/url]

Även en Suzuki GSX1100G
Medlemsnummer: 1287
lite delar från mi16/gti16 som ska bort.
http://www.mickesbilder.webb.se
Post Reply