Rash gör debut i bilen under transpondertestet mellan 8 och 845..
Sen kör han troligen mellan 1130 och 1230 eller mellan 1330 och 1430..
The race is on!
Motorn är en BX16V som stått i 3 år och gått 2 minuter i Lionne sen dess.
Rapport kommer.
klew wrote:är det FFA att komma o kolla? eller är det bara förare o sånt? ev inträde kostar?
Arne Lindgren wrote:Loinne står lastad på gatan, jag packar det sista.
Rash gör debut i bilen under transpondertestet mellan 8 och 845..
Sen kör han troligen mellan 1130 och 1230 eller mellan 1330 och 1430..
The race is on!
Motorn är en BX16V som stått i 3 år och gått 2 minuter i Lionne sen dess.
Rapport kommer.

Lid wrote:Ich komme... ifall rash väcker mig...
Kvart över fem har jag prutat upp tiden till... Satans tidigt bara det...
HÖR DU DET.... Kvart över fem...
Maratonmunnen wrote:argh... morsan ringde precis... "du vet att mormor fyller 70 o att vi ska va där vid 14 va?" hon nämnde i förbigående att mormor fyller år för två veckor sen i rom på väg till flygplatsen, smiiiidigt
så dä blev inge åka-till-mantorp idag
Pär wrote:...men det är himla mycket roligare att köra räserbil trots att jag hittills är långsammare med den än med GSW:n.![]()
Arne Lindgren wrote:Hej!
Stort tack till Lid som var fräch i skallen hela tiden och kom med goda råd, och hjälpte till med mekning..
Officiellt så körde även han, (hemlis)... Varje förare får ut en matbiljett och eftersom han hade licensen med sig så skrev vi in honom i teamet.
Oljeslangen ja... det var en crimpad slang från en välrenommerad hydraulfirma (inte NBM!!) som delade sig i crimpningen.. *ryser*
Ska ta ett snack med dom sen..![]()
Det hade kunnat ta slut då och där, redan under transpondertestet. Vi hade en liter olja kvar i henne när Rash stannade.. tack för det! Och tack till dom förare i andra bilar som vinkade energiskt.
Hjulbultarna ja.. På torsdan hade jag lite mek att göra under, och sen ovanpå så jag slängde på hjul med henne upphissad och tog ner henne från pallbockarna. Sen skulle vi dra centrumbultarna till drivaxlarna.
Mats kom för mig upp och sa att han dragit hjulbultarna och jag min dummer kollade inte om det var bara drivaxelbultarna eller alla hjulbultar som dragits.. 90% mitt fel.
Det SKA fram en checklista-före-start.
Och det ska fixas en låda med reservdelar, gamla motorn skulle ha slaktats på tändkablar, stift och spridare.. plus lite annat som ska med på race i fortsättningen. Men hon gick bättre motormässigt under transpondertestet (Rash fick i 5:an utan problem och sa inget om misständning då.) Misständningen började under Anders körpass.
Personligen misstänker jag två fel, både tändning och spridare.
Eller kan spridaren börja fallera vid höga varv, att den inte hinner med?
Kanske tillochmed tre, bränslefiltret.. hur tvättar man ur en tank?
Hursomhelst, Mantorp har långa kurvpartier och där hänger vi med det mesta på banan, det finns framtidstro![]()
"Thats racing, aint it a bitch"![]()
Arne