E en Mi16 förresten. Hjälp!!
hur i h-vete lossa ok bak?
-
Dave
hur i h-vete lossa ok bak?
Argh!!..Sitter som ett as dom där torx skruvarna. Köpte mig en biltemas låda med torx.10 års garanti bla bla..o skitbitsen vrider sig ju. Tur man har garanti..
Hur som helst. Nån som har bra tips på hur man lossar torxen? Har varit där o sprayat rostlösare, slagit lite på o dragit utav H-vete med div spärrskaft o liknande..utan resultat. Bra knep efterfrågas!
- Johan Jatko
-
Dave
gör som jag gjorde
be en polare att stå på skivan. sen tar du din dåliga biltema torx grej och slänger den åt H-vete och köper en kamasa t45 för spärrskaft.. sen åker du hem och kollar om din polare står kvar på skivan.. sen tar du och monterar din nya kamasa torx grej i ditt spärrskaft och drar för kung och fosterland, alternativt så tar du och trycker upp spärrskaftet med en domkraft <== funka för mig
be en polare att stå på skivan. sen tar du din dåliga biltema torx grej och slänger den åt H-vete och köper en kamasa t45 för spärrskaft.. sen åker du hem och kollar om din polare står kvar på skivan.. sen tar du och monterar din nya kamasa torx grej i ditt spärrskaft och drar för kung och fosterland, alternativt så tar du och trycker upp spärrskaftet med en domkraft <== funka för mig
elaola
-
Dave
-
Dave
-
Dave
Dave wrote:Vad är en slagskruvmejsel?känner säkert igen en när jag ser den men..o min kompis vet imorn oxå men...tell me..
det är en "mejsel".. när du slår på den med en hammare så skruver den lite granna.. det gör att du får en enorm kraft plus att du slår ju inn så du glider inte den ut och gör skruven rund!
elaola
-
Dave
-
Guest
Adam wrote:Lutte wrote:Adam wrote:Slagskruvmejsel...
smart adam!, inte ens jag tänkte på det
Det är en bra investering när man mekar gamla bilar. Finns med alla olika möjliga bits.
Har räddat mig ett par gånger.
mjo, det har räddat mig ett par gånger också, men jag tänkte aldrig på det när jag hade lös mina.. fast jag ska ta lös dom imorrn också för att byta skivor
elaola
-
Dave
E inte såå lätt o peta in långa dragskaft i hjulhuset...idag lämnade jag dock tillbaks biltema skräpet och kollade på saker med lite bättre kvalitet..en ensam torx för 150:-..billigt o bra..
slagskruvmejsel gick inte så bra o tänkte då på mutterdragare..men dom drar tydligen bara sönder bitsen så..fick rådet o dränka in i rostlösare istället under ett par dar o sen dra utav H-vete...så..på måndag är det väl dags igen då.
Värm med en värmepistol! , Inga förlängare på torxen(Dessa försämrar kraften rejält) dock kan ett rör på en halv-meter på skaftet göra susen. Se till att torxen bottnar ordentligt så den inte rappar. Sedan är det bara att ta i. Loctite är inte ovanligt på dessa skruvar vilket innebär att värma är ett måste. Möjligen kan domkraften vara till hjälp , akta bara så den inte flyger undan och du får den eller delar av verktyget på dig om den halkar av.
Peugeot 605 SV 3.0 aut. -93 (Såld till en Kompis)
Gumman har en 206 Sport -05
Gumman har en 206 Sport -05
-
Guest