Vibrerar vid inbromsning...
Vibrerar vid inbromsning...
Någon som vet varför och vad det är som gör att min peugeot vibrerar i framvagnen när jag bromsar i hastigheter över 50 knyckas? Har bytt bromsskivor och belägg men problemet kvarstår! När jag hade bytt skivor försvann det en månad eller nåt, men nu har det kommit tillbaka, är det något som kan vara skevt som sabbar dom hela tiden?
/JohnSter
/JohnSter
Drive fast - Die young
205 GTI - Classique Sport #086
-
Tenta
Re: Vibrerar vid inbromsning...
När man monterat nya bromsskivor måste man köra in dem genom att undvika bromsa hårt i början. efter ca 50 mil kan man köra som vanligt. Om det är skeva bromsskivor så vibrerar de när man bromsar.
-
Tenta
-
Guest
-
Guest
-
Kristian ej inlogg
Anonymous wrote:Men varför försvann vibrationerna ett tag när jag bytt skivor m.m.? Vad kan det vara som orsakar att det kommer igen efter ett tag? Så jävla lätt är det väl inte å sabba ett par skivor?
Jo det är lätt att sabba nya skivor om du inte kör in dom på rätt sätt. Antagligen är dina nya skivor redan skreva. Biltema?
det där med skeva skivor är oftast inte skivan som är skev utan material från belägget som har lagt sig ojämt över skivans yta. det säger stoptech vilket är ett ganska tungt namn inom bromsbranschen och jag är villig att tro det.
som de har sagt, du måste bädda de nya bromsarna genom att köra försiktigt ett gäng mil, gör du inte det är det lätt att sabba de nya skivorna.
lösningen här är dock densamma.. byt eller svarva skivorna och kolla över dina belägg.
som de har sagt, du måste bädda de nya bromsarna genom att köra försiktigt ett gäng mil, gör du inte det är det lätt att sabba de nya skivorna.
lösningen här är dock densamma.. byt eller svarva skivorna och kolla över dina belägg.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Jahopp, då var det ett par nya skivor på. Vibrationerna försvann igen, precis som förra gången, men denna gången ska jag göra som ni säger och köra in dom försiktigt. Slängde även på ett par streetstuff belägg samtidigt. Hoppas det håller sig nu...
Tack för alla vassa svar!
Tack för alla vassa svar!
Drive fast - Die young
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... 554#178554
Riktig hårdkörning kan "bota" "skeva bromsskivor". Har själv gjort det två ggr. Som Niklas skriver är det ofta beläggning på skivorna.
Riktig hårdkörning kan "bota" "skeva bromsskivor". Har själv gjort det två ggr. Som Niklas skriver är det ofta beläggning på skivorna.
EN 14497