Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Detta kommer att bli en underbar fredag känner jag (tänkte beställa pizza till lunch och åka och fylla på ölförrådet=). Kom nyss hem från springandet, tog mig en dusch och surfar nu på PSC och dricker en kopp te. Varje gång man vart ute och joggat så får jag en otrolig känsla av välmående över mig, bara att få den känslan gör det ju värt att gå ut och jogga!
Nu har man vart ute tre gånger totalt, funderar på om det ska bli ett fjärde imorn för veckan..
Kom igen nu!! Ingen mer som vill bättra sin kondition och hjälpa mig kämpa frammåt?
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se
_________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig"
Dean Martin
Orkar du köra 3mil för att springa med mig? Your on!
_________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig"
Dean Martin
Orkar du köra 3mil för att springa med mig? Your on!
jag tror bumbi menar att du ska springa tre mil till honom för att springa med honom
jag återupptar gymandet på måndag.
hamnade på is efter vurpan i våras ev så ska jag med på något som hette boxingtjofräs...en feminim variant måste det vara ty slå varandra på käften...det fick man inte göra.
Rash wrote:Varje gång man vart ute och joggat så får jag en otrolig känsla av välmående över mig, bara att få den känslan gör det ju värt att gå ut och jogga!
Kom igen nu!! Ingen mer som vill bättra sin kondition och hjälpa mig kämpa frammåt?
That´s the spirit...
tänk bara på att det största hindret och felet som nybörjare man gör: GÅR UT FÖR HÅRT....
ibland kan det vara så att man tror mer och vill ha snabba resultat, men tänk såhär:
Hur vill jag må och se ut som 70-åring ?? Det är en långsiktig investering du gör i din kropp genom att ändra vanor och synsätt på träning/kost.
Rash wrote:Varje gång man vart ute och joggat så får jag en otrolig känsla av välmående över mig, bara att få den känslan gör det ju värt att gå ut och jogga!
That´s the spirit...
tänk bara på att det största hindret och felet som nybörjare man gör: GÅR UT FÖR HÅRT....
ibland kan det vara så att man tror mer och vill ha snabba resultat, men tänk såhär: Hur vill jag må och se ut som 70-åring ?? Det är en långsiktig investering du gör i din kropp genom att ändra vanor och synsätt på träning/kost.
Så du menar att jag inte ska ut och jogga imorn?=) 4 gånger/vecka tycker jag är lagom. Hade inte tänkt att jogga oftare...
Dean Martin
Ett rimligt träningsschema när du börjat hitta formen är hård löpning, gärna terräng eller styrkegym dag 1 och 4 i veckan, och lugn jobbning, inlines eller cykel (pulstopp max 60% av din maxpuls) dag 2 och 5 för att rensa slagg.
Ska jag berätta om när jag käftade med Gundes matexpert Viola på en skidträningskonferens på Bosön? *flin* Hon var inte glad över det jag sa men vi träffades på en fest senare och hon rättade mig inte..
Arne Lindgren wrote:Ska jag berätta om när jag käftade med Gundes matexpert Viola på en skidträningskonferens på Bosön? *flin* Hon var inte glad över det jag sa men vi träffades på en fest senare och hon rättade mig inte..
Ja!
Jag kör inte stenhårt. Jag joggar bara så länge jag orkar och sedan går jag, och sedan joggar jag en bit till osv. Framöver är tanken att jogga varannan dag och gymma varannan och va ledig på söndagar
Dean Martin
Går man ca 1 mil om dagen eller så & bär omkring på lite kartonger samtidig, & dessutom har en binnikemask större än en kungskobra att föda, så slipper man probs me magar & kondition & sånt bjäfs!
Medlem 894 - Mattias Sjöö
Mellan Peugeoter just nu, kör pizza räser..
Svart BMW 523i Touring 1999
Viola jobbade på kungsörnen... pastamaffian.. alltså är bra kolhydrater = pasta. Budskapet var alltså "hem och koka pasta efter träningen"
Min fråga var om det inte var bra med snabba kolhydrater eftersom tiden fram till påfyllningen påverkar var energin hamnar, ju senare ju mer fettvävnad blir det, och det höll hon ju med om, och fyllde dessutom på med att mörkt bröd och potatis var snabbare än vitt bröd och pasta. (Jag visste det redan eftersom jag känner en diabetiker väldigt väl).
Så min uppföljningsfråga var om det inte i så fall var bättre att gå direkt till korvkiosken på hörnet och köpa en mosbricka, plus ev en kokt korv för saltet och lite protein, för att tjäna tid.
Hon svarade inte..
Arne Lindgren wrote:Viola jobbade på kungsörnen... pastamaffian.. alltså är bra kolhydrater = pasta. Budskapet var alltså "hem och koka pasta efter träningen"
Min fråga var om det inte var bra med snabba kolhydrater eftersom tiden fram till påfyllningen påverkar var energin hamnar, ju senare ju mer fettvävnad blir det, och det höll hon ju med om, och fyllde dessutom på med att mörkt bröd och potatis var snabbare än vitt bröd och pasta. (Jag visste det redan eftersom jag känner en diabetiker väldigt väl).
Så min uppföljningsfråga var om det inte i så fall var bättre att gå direkt till korvkiosken på hörnet och köpa en mosbricka, plus ev en kokt korv för saltet och lite protein, för att tjäna tid. Hon svarade inte..
Arne Lindgren wrote:Viola jobbade på kungsörnen... pastamaffian.. alltså är bra kolhydrater = pasta. Budskapet var alltså "hem och koka pasta efter träningen"
Så min uppföljningsfråga var om det inte i så fall var bättre att gå direkt till korvkiosken på hörnet och köpa en mosbricka, plus ev en kokt korv för saltet och lite protein, för att tjäna tid. Hon svarade inte..
Hon var sugen på korven!
Nu har man vart ute för fjärde gången för veckan Har testat att jogga lite olika sträckor, men två gånger har jag joggat samma. Första gången tog det 45min och idag tog det 35min Första gången gick jag betydligt mer men nu gav jag mig f*n på det och joggade vidare Farsan har tjötat hål i huvudet på mig att psyket är 70%...att om man verkligen verkligen försöker klara någonting så gör man det oftast..
Ahhh, nu mår jag super, har precis ätit musli också, seriöst värre
Dean Martin
haha, kul
Jag har en gång lyckats få en annan dietist på Bosön, Marie Broholmer att erkänna att vi är "frukostfascistika" i Sverige.
Vid samma föreläsning döpte mina landslagskollegor min koncentrationsoptimeringsmetod till "sockertoppning" Har levt med sedan dess.