när man vred om nyckeln klicka de inte ens i startmotorn som de kan göra ofta så vad kan problmen vara? lambdan paj, startmotorn paj, värdelöst batteri eller vad? vore tacksam för hjälp nu när jag ska fixxa upp puggen inför våren
Jobbigt problem, hjälp (Startmotorn går inte runt på 205)
Jobbigt problem, hjälp (Startmotorn går inte runt på 205)
I sommras eller i höstas oxå för den delen när jag va ute o körde med min pug 205 gti i längre sträckor eller hårt här omkring där jag bor så när jag stängde av den sedan var motorn stendöd om man lät den stå nåra minuter.. Värst va när jag körde ner till en kompis land och stannade bilen där.. då va bilen stendöd i typ en halv dag utan att de gick att få liv i den om man inte rulla igång den
när man vred om nyckeln klicka de inte ens i startmotorn som de kan göra ofta så vad kan problmen vara? lambdan paj, startmotorn paj, värdelöst batteri eller vad? vore tacksam för hjälp nu när jag ska fixxa upp puggen inför våren
- Richard Gustavsson
Dålig kontakt på manöverströmen på starten = inget klickljud
Kan var så att solinoden kärvar pga av värme, hade det felet på GSi16v, gick att starta när den var kall men när startmotorn vart varm så kärva den.
Kan var så att solinoden kärvar pga av värme, hade det felet på GSi16v, gick att starta när den var kall men när startmotorn vart varm så kärva den.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Jag har samma problem på min och jag kör in mina chimpansarmar och ruckar lite på kabeln till manöverströmmen till startmotorn så startar den snällt. Denna kabel sitter på min bil med en vanlig kabelsko i närheten av stömkabeln. Om du skall byta denna så kan du behöva plocka bort insugsröret om du har otur, men det kan gå ändå
Lycka till
Lycka till
Precis! Det var denna kabel som strulade på min 205 GTi, som inte ville starta när bilen var varm.
Ny kabelsko, plus lite rengörning så har den funkat OK ett bra tag nu
Ny kabelsko, plus lite rengörning så har den funkat OK ett bra tag nu
Smulgeten wrote:Jag har samma problem på min och jag kör in mina chimpansarmar och ruckar lite på kabeln till manöverströmmen till startmotorn så startar den snällt. Denna kabel sitter på min bil med en vanlig kabelsko i närheten av stömkabeln. Om du skall byta denna så kan du behöva plocka bort insugsröret om du har otur, men det kan gå ändå
Lycka till
-
Bjoern
på startmotorn
under insuget på höger sida när du står framför bilen och tittar under huven.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.