Jobbigt problem, hjälp (Startmotorn går inte runt på 205)

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
eXtreme

Jobbigt problem, hjälp (Startmotorn går inte runt på 205)

Post by eXtreme »

I sommras eller i höstas oxå för den delen när jag va ute o körde med min pug 205 gti i längre sträckor eller hårt här omkring där jag bor så när jag stängde av den sedan var motorn stendöd om man lät den stå nåra minuter.. Värst va när jag körde ner till en kompis land och stannade bilen där.. då va bilen stendöd i typ en halv dag utan att de gick att få liv i den om man inte rulla igång den :(
när man vred om nyckeln klicka de inte ens i startmotorn som de kan göra ofta så vad kan problmen vara? lambdan paj, startmotorn paj, värdelöst batteri eller vad? vore tacksam för hjälp nu när jag ska fixxa upp puggen inför våren :)
Sliced

Post by Sliced »

Kolla jordningen mellan karross och motor.
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Dålig kontakt på manöverströmen på starten = inget klickljud
Kan var så att solinoden kärvar pga av värme, hade det felet på GSi16v, gick att starta när den var kall men när startmotorn vart varm så kärva den.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
eXtreme

Post by eXtreme »

Så med andra ord bör jag göra/reparera följande...? för att få den att gå som den ska så man vågar köra långturer och våga stanna o tanka utan att vara livrädd för att inte få igång den igen =)
Smulgeten

Post by Smulgeten »

Jag har samma problem på min och jag kör in mina chimpansarmar och ruckar lite på kabeln till manöverströmmen till startmotorn så startar den snällt. Denna kabel sitter på min bil med en vanlig kabelsko i närheten av stömkabeln. Om du skall byta denna så kan du behöva plocka bort insugsröret om du har otur, men det kan gå ändå

Lycka till
oh2000

Post by oh2000 »

Precis! Det var denna kabel som strulade på min 205 GTi, som inte ville starta när bilen var varm.
Ny kabelsko, plus lite rengörning så har den funkat OK ett bra tag nu :-)

Smulgeten wrote:Jag har samma problem på min och jag kör in mina chimpansarmar och ruckar lite på kabeln till manöverströmmen till startmotorn så startar den snällt. Denna kabel sitter på min bil med en vanlig kabelsko i närheten av stömkabeln. Om du skall byta denna så kan du behöva plocka bort insugsröret om du har otur, men det kan gå ändå

Lycka till
Bjoern

Post by Bjoern »

har oxå samma problem..
och jag är inte så het på bilmotorer men vart hittar jag denna kabel till startmotorn då? :)
Niklas

Post by Niklas »

på startmotorn ;) under insuget på höger sida när du står framför bilen och tittar under huven.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Post Reply