Pär Hansson wrote:Tyvärr har jag inte kroppshydda som passar för karting, men kan tänka mig att åka tex till Örebro för att bli frånkörd. Annars är ju inte en uppdelning i två serier fel heller.
Enligt Lid mfl så spelar ju vikten ingen större roll, så det borde ju inte vara något problem då.. *bara för att reta Lid*
Tipsar om Race Town i centrala Sthlm, om ni nu vill åka inomhus.
http://www.racetown.se (kass hemsida dock)
Btw så har inte vikten alltför stor betydelse på vissa banor (beroende på hur de är byggda), såvida man inte är jättestor eller pytteliten förstås..
Pär Hansson wrote:Tyvärr har jag inte kroppshydda som passar för karting, men kan tänka mig att åka tex till Örebro för att bli frånkörd. Annars är ju inte en uppdelning i två serier fel heller.
Enligt Lid mfl så spelar ju vikten ingen större roll, så det borde ju inte vara något problem då.. *bara för att reta Lid*
Tipsar om Race Town i centrala Sthlm, om ni nu vill åka inomhus. http://www.racetown.se (kass hemsida dock)
Btw så har inte vikten alltför stor betydelse på vissa banor (beroende på hur de är byggda), såvida man inte är jättestor eller pytteliten förstås..
Mvh Anneli
Tack för tipset. I detta fallet så var det en skillnad på ca 30kg, det känns som att det borde ha en viss skillnad...speciellt när en gocart inte väger så mycket. Totalviktensskillnaden blir ju då säkert 20-30%. Och om man lättar något md 20-30% känns det som att det borde gå fortare
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se
_________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig"
Dean Martin
Tipsar om Race Town i centrala Sthlm, om ni nu vill åka inomhus. http://www.racetown.se (kass hemsida dock)
Mvh Anneli
Tack för tipset. I detta fallet så var det en skillnad på ca 30kg, det känns som att det borde ha en viss skillnad...speciellt när en gocart inte väger så mycket. Totalviktensskillnaden blir ju då säkert 20-30%. Och om man lättar något md 20-30% känns det som att det borde gå fortare
Jo, men samtidigt så minskar du greppet med 20-30%, och alltså då möjligheten till att köra fort när det svänger, vilket det gör tämligen mycket i en go-kart. Är banan rätt utformad tar de två faktorerna ut varann.
Jag vill passa på att bjuda in er till ett race vi har för avsikt att arrangera nu i slutet av Februari/början Mars som vi valt att kalla "Märkesduellen 2005".
Vi italienare utmanar er, och ett gäng tyskar samt några japaner på en uppgörelse i form av en långloppscup.
Jesper.. jag var in och kollade inbjudan.. du som är reggad där, fråga om inte tyskarna också får vara med, surkål är en fransk uppfinning. Chocroute.. Annars så borde vi väl kunna få ihop ett lag i stockholm och spöa dom i märkesduellen
Arne Lindgren wrote:Jesper.. jag var in och kollade inbjudan.. du som är reggad där, fråga om inte tyskarna också får vara med, surkål är en fransk uppfinning. Chocroute.. Annars så borde vi väl kunna få ihop ett lag i stockholm och spöa dom i märkesduellen
Lätt... =D
Köra Med Arne är ju inte nått man tackar nej till i första laget...
beatwise wrote:Jo, men samtidigt så minskar du greppet med 20-30%, och alltså då möjligheten till att köra fort när det svänger, vilket det gör tämligen mycket i en go-kart. Är banan rätt utformad tar de två faktorerna ut varann.
Vafan gör du här?? Tack för att du svarade åt mig iaf
beatwise wrote:Jo, men samtidigt så minskar du greppet med 20-30%, och alltså då möjligheten till att köra fort när det svänger, vilket det gör tämligen mycket i en go-kart. Är banan rätt utformad tar de två faktorerna ut varann.
Vafan gör du här?? Tack för att du svarade åt mig iaf
Ha d bra!
// Anneli
Jag muckar lite med era racefantaster bara!
Skitkul att ni verkar sugna! Jag hoppas att ni förstår att det är blodigt allvar... Ni som är sugna, skicka ett mail till [email protected].
Och självklart är tyskarna bjudna, både från BMW och Audi...
Själv ställer jag troligen upp i ett audilag tillsammans med en annan tjej samt en kille
Vågar ni eller fegar ni ur??
Mvh // Anneli
När blir det av då? Lite svårt att börja planera till något som inte är fastställt. Själv är jag väldigt intresserad men bor ju i västkusten...
Bestäm något datum så får vi se sen
_________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig"
Dean Martin
Mvh // Anneli
När blir det av då? Lite svårt att börja planera till något som inte är fastställt. Själv är jag väldigt intresserad men bor ju i västkusten...
Vad jag har hört pratas det om den 26 februari runt 16-tiden om jag inte minns helt fel.
Kolla gärna på alfapower.nu, under evenemang/träffar
Kom igen nu, är ni så rädda att åka på tjejpisk??
Jag är Har inte kört så jättemycket gocart i mitt liv. Men när jag kört så har det oftast gått bra=)
Det jag är rädd för är att möta sådana som har tävlat/kört massor av gocart. Då har man ju ingen chans..
Men finns intresset för ett lag eller två från våran klubb så är jag gärna med och slåss
Dean Martin
Mvh // Anneli
Vad jag har hört pratas det om den 26 februari runt 16-tiden om jag inte minns helt fel.
Kolla gärna på alfapower.nu, under evenemang/träffar
Kom igen nu, är ni så rädda att åka på tjejpisk??
Jag är Har inte kört så jättemycket gocart i mitt liv. Men när jag kört så har det oftast gått bra=) Det jag är rädd för är att möta sådana som har tävlat/kört massor av gocart. Då har man ju ingen chans.. Men finns intresset för ett lag eller två från våran klubb så är jag gärna med och slåss
Glömde du staken hemma hos morsan Rash?
DET ÄR JU TJEJER!!
hah, skoja bara. Lurviga tjejer KAN vara ruggigt farliga på bana, om den är kurvig. Tjejer väger ofta mindre och det har STOR betydelse på gocart, just för den låga totalvikten och motorns typ 4hk. Så det e klart att det e bra o vara smal.
Annars kan man ju skita i o banta o vara bra istället
Kör vi en "Anmäla mig till race"-tråd internt eller blir det Alfaclub som sammanställer det?
Henx wrote:hah, skoja bara. Lurviga tjejer KAN vara ruggigt farliga på bana, om den är kurvig. Tjejer väger ofta mindre och det har STOR betydelse på gocart, just för den låga totalvikten och motorns typ 4hk. Så det e klart att det e bra o vara smal. Annars kan man ju skita i o banta o vara bra istället
Faktum är att det inte alltid är en fördel att vara lätt, beror alldeles på hur banan är utformad. När det gäller Race Town så spelar det i stort sett ingen roll om man väger 50kg eller 90kg. De som är lätta har fördel på rakorna och givetvis i acc. ut ur kurvorna, MEN de som väger lite mer får BETYDLIGT mycket bättre fäste i kurvorna. ..som jag skrev tidigare går det i stort sett på ett ut när det gäller RT.
Henx wrote:hah, skoja bara. Lurviga tjejer KAN vara ruggigt farliga på bana, om den är kurvig. Tjejer väger ofta mindre och det har STOR betydelse på gocart, just för den låga totalvikten och motorns typ 4hk. Så det e klart att det e bra o vara smal. Annars kan man ju skita i o banta o vara bra istället
Faktum är att det inte alltid är en fördel att vara lätt, beror alldeles på hur banan är utformad. När det gäller Race Town så spelar det i stort sett ingen roll om man väger 50kg eller 90kg. De som är lätta har fördel på rakorna och givetvis i acc. ut ur kurvorna, MEN de som väger lite mer får BETYDLIGT mycket bättre fäste i kurvorna. ..som jag skrev tidigare går det i stort sett på ett ut när det gäller RT.
Mvh Anneli
Jag instämmer, men jag måste säga att det beror på så mycket mer än bara banan. Körstilen och underlaget är avgörande tillsammans med vikten.
Jag har i stort sett endast kört gocart på asfalt, bara några enstaka gånger på betong eller nån typ av plastmatta..och det högst rekommenderade underlaget är ju givet, asfalt. Är ju helt pukkat o köra på klibbig betong tycker jag. Ingen äkta racekänsla.
På asfalt kommer även däckstempen in i bilden..
Men äh...orkar inte prata, jag vill köra!
Se till att banan som vi kör på sen är med asfalt! Annars är det ruskigt gay.
Henx wrote:Jag instämmer, men jag måste säga att det beror på så mycket mer än bara banan. Körstilen och underlaget är avgörande tillsammans med vikten. Jag har i stort sett endast kört gocart på asfalt, bara några enstaka gånger på betong eller nån typ av plastmatta..och det högst rekommenderade underlaget är ju givet, asfalt. Är ju helt pukkat o köra på klibbig betong tycker jag. Ingen äkta racekänsla. På asfalt kommer även däckstempen in i bilden..
Men äh...orkar inte prata, jag vill köra! Se till att banan som vi kör på sen är med asfalt! Annars är det ruskigt gay.
Ja, hur illa du kör vet jag inte, men RT har alla förutsättningar för att få bra tider med lämplig körstil.. Kan det bli äkta racekänsla då det är ca. 9hk och inomhus?? Däcktempen är väsentlig oavsett om det är asfalt eller betong.
Henx wrote:Jag instämmer, men jag måste säga att det beror på så mycket mer än bara banan. Körstilen och underlaget är avgörande tillsammans med vikten. Jag har i stort sett endast kört gocart på asfalt, bara några enstaka gånger på betong eller nån typ av plastmatta..och det högst rekommenderade underlaget är ju givet, asfalt. Är ju helt pukkat o köra på klibbig betong tycker jag. Ingen äkta racekänsla. På asfalt kommer även däckstempen in i bilden..
Men äh...orkar inte prata, jag vill köra! Se till att banan som vi kör på sen är med asfalt! Annars är det ruskigt gay.
Ja, hur illa du kör vet jag inte, men RT har alla förutsättningar för att få bra tider med lämplig körstil.. Kan det bli äkta racekänsla då det är ca. 9hk och inomhus?? Däcktempen är väsentlig oavsett om det är asfalt eller betong.
Gay eller inte, du lär ändå åka på spö
Mvh Anneli - Team Audi
Kom till pappa ... sitt i mitt knä så kan jag sköta pedalerna medan du håller i rattarna ...