Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Nicklas wrote:men man kan nog inte se en t16-snurra som alternativ, då de är hårdvaluta i många länder... dyra och jävligt svåra att få tag på...
gullepojken: jag vet att för vissa kanske de inte är så svåra att få tag på...
liiiite OT men skulle inte Peugeot kunna göra som skivbolagen?
En reissue av bilar som blivit väldigt eftertraktade på senare år, typ återlansera 405 T16? Vore skitcoolt..
Men enoks turbomotor har ingen turbo med fler saker, ska man ändå behöva skaffa/bygga en massa saker (för orginalslangar är snordyra) så kan man lika gärna ltt konvertera en mi16. lika dyrt, mer strul, men mer effekt.
möjligen håller 8v-turbons block bättre, med att den saknar ventiler gör att det är svårare att plocka ut effekt från början.
grenröret finns flera på forumet som har, pris mellan 500-1000.-
turbo finns massvis på skrotarna, (likaså grenröret)....2.0l 8v turbo motorn är en vanlig motor som sitter i 405, 605,806 och i några citttra modeller...så reservdelar på skroten är knappast problem, mot det faktum tat satsar du på en T16 motor så lär du få leta ihjäl dej på reservdelar och bli urfattig....
Priset på min turbo motor som saknar grenrör och turbo är numera satt till 8 000:-, kostar betydligt mer på skrotarna runtom i sverige...
Joakim Enoksson wrote:grenröret finns flera på forumet som har, pris mellan 500-1000.- turbo finns massvis på skrotarna, (likaså grenröret)....2.0l 8v turbo motorn är en vanlig motor som sitter i 405, 605,806 och i några citttra modeller...så reservdelar på skroten är knappast problem, mot det faktum tat satsar du på en T16 motor så lär du få leta ihjäl dej på reservdelar och bli urfattig....
Priset på min turbo motor som saknar grenrör och turbo är numera satt till 8 000:-, kostar betydligt mer på skrotarna runtom i sverige...
Är en bra motor som om du kör med endast chip får 180 driftsäkra hk...
Medlem 446:
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Joakim Enoksson wrote:grenröret finns flera på forumet som har, pris mellan 500-1000.- turbo finns massvis på skrotarna, (likaså grenröret)....2.0l 8v turbo motorn är en vanlig motor som sitter i 405, 605,806 och i några citttra modeller...så reservdelar på skroten är knappast problem, mot det faktum tat satsar du på en T16 motor så lär du få leta ihjäl dej på reservdelar och bli urfattig....
Är en bra motor som om du kör med endast chip får 180 driftsäkra hk...
Tack, stämmer bra det!....
vem vet, men får se om man kanske tar ibruk motorn nångång iaf=)