Köpt ny stereo precis en pioneer. När jag skruvar upp volymen så dör stereon knapparna börjar blinka sen dör den! har testat stereon i en annan bil där funkar den perfekt! vad är felet och hur fixar man det?!
MVH Ove
stereon dör! någon som vet?
Re: stereon dör! någon som vet?
Ove wrote:Köpt ny stereo precis en pioneer. När jag skruvar upp volymen så dör stereon knapparna börjar blinka sen dör den! har testat stereon i en annan bil där funkar den perfekt! vad är felet och hur fixar man det?!
MVH Ove
Fel kopplat eller kortslutning.
Kan vara att den har dålig jord oxå.
Stavfel? javisst, men jag bryr mig inte.
-
Ove
stereon dör! någon som vet?
men jag har kopplat likadant som i golfen. hade det varit kortslutning hade jag inte kunnat spela alls väll? Det går att spela lågt när jag höjer dör den.
Ove wrote:men jag har kopplat likadant som i golfen. hade det varit kortslutning hade jag inte kunnat spela alls väll? Det går att spela lågt när jag höjer dör den.
Kortslutning vid någon högtalare låer det som.
kolla så att kablarna inte ligger i mott någonstans eller att de inte ligger i kläm.
Stavfel? javisst, men jag bryr mig inte.
Mike wrote:Ove wrote:men jag har kopplat likadant som i golfen. hade det varit kortslutning hade jag inte kunnat spela alls väll? Det går att spela lågt när jag höjer dör den.
Kortslutning vid någon högtalare låer det som.
kolla så att kablarna inte ligger i mott någonstans eller att de inte ligger i kläm.
det är inte det felet.. samma fel som i de flesta nyare bilarna..
Byt plats på röda kabeln och gula..
dom har vänt på dom kablarna....
// Martin
Martin
Västerås
Volvo v40 2.0T 1999
Västerås
Volvo v40 2.0T 1999
-
Rasmus 205
- K.Simonsson