stereon dör! någon som vet?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Ove

Post by Ove »

Köpt ny stereo precis en pioneer. När jag skruvar upp volymen så dör stereon knapparna börjar blinka sen dör den! har testat stereon i en annan bil där funkar den perfekt! vad är felet och hur fixar man det?!

MVH Ove
Mike

Re: stereon dör! någon som vet?

Post by Mike »

Ove wrote:Köpt ny stereo precis en pioneer. När jag skruvar upp volymen så dör stereon knapparna börjar blinka sen dör den! har testat stereon i en annan bil där funkar den perfekt! vad är felet och hur fixar man det?!

MVH Ove

Fel kopplat eller kortslutning.
Kan vara att den har dålig jord oxå.
Stavfel? javisst, men jag bryr mig inte.
Ove

Post by Ove »

men jag har kopplat likadant som i golfen. hade det varit kortslutning hade jag inte kunnat spela alls väll? Det går att spela lågt när jag höjer dör den.
Mike

Post by Mike »

Ove wrote:men jag har kopplat likadant som i golfen. hade det varit kortslutning hade jag inte kunnat spela alls väll? Det går att spela lågt när jag höjer dör den.

Kortslutning vid någon högtalare låer det som.
kolla så att kablarna inte ligger i mott någonstans eller att de inte ligger i kläm.
Stavfel? javisst, men jag bryr mig inte.
Murten

Post by Murten »

Mike wrote:
Ove wrote:men jag har kopplat likadant som i golfen. hade det varit kortslutning hade jag inte kunnat spela alls väll? Det går att spela lågt när jag höjer dör den.

Kortslutning vid någon högtalare låer det som.
kolla så att kablarna inte ligger i mott någonstans eller att de inte ligger i kläm.

det är inte det felet.. samma fel som i de flesta nyare bilarna..
Byt plats på röda kabeln och gula..
dom har vänt på dom kablarna....
// Martin
Martin
Västerås
Volvo v40 2.0T 1999
Rasmus 205

Post by Rasmus 205 »

Hade precis samma problem med stereon hemma, va högtalarkablarna till basen så låg imot varran, drog man på på steget dog hela skiten
Peggen

Post by Peggen »

Det kan också va att den inte orkar dra dina högtalare utan dör pågrund av det.!
K.Simonsson

Post by K.Simonsson »

hade samma problem.. la el tejp på hela spindel nätet så funkade det.. alltid värt att testa billig tejp finns på biltema! :P
Post Reply