Mitt Billjud/Styling Projekt [UPDATE - 6 April 2005]

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
spraycane

Mitt Billjud/Styling Projekt [UPDATE - 6 April 2005]

Post by spraycane »

Tänkte dela med mig lite av de jag gjort me min bils billjud och Styling Projekt..

Det som har hänt med bilen sen jag köpte den.

Ljud: Det hela startade i vintras när jag fick hem matrialet och plockade fram sågen. Först kom tumstocken och måttbandet fram och jag började måtta alla mått, ritade ut allt å började såga. Efter mycket blod, svett och tårar började jag bli nöjd över bitarna.

Limmet börjades spruta ut ur tuben å allt började monteras ihop.
Nu va bygget klart och då var det dags för att klä allt. Efter 2 burkar SprayLim och fingrarna ihop klistrade så började ja få kläm på det.

Nu när allt å klätt och färdigt monterat så blev det att ta bort bagaget orginalljus som byttes ut med 2 neonrör som sitter på var sin sida av bagaget (1 röd och 1 blå) så varje gång bagageluckan öppnas så tänds ljuset och när luckan stängs så släcks ljuset

Styling: Det hela började också i vintras när jag köpte hem min första toningsfilm, efter det så började det hända saker på bilen. Bilens rutor blev mörkare och en röd tribal kom upp på bilens bakruta. Det blev en dekal på kjolarna (Peugoet)
Jag köpte hem peugoet streamer (Peugeot sport, club of sweden)

Ni blev planeran att det skulle upp lite ljus på bilen och i bilen, åkte till BRL i trollhättan å köpte hem 2 neonrör (Rött) som monterades på bilens insida (kupen) vid fötterna. några dagare senare blev det att man åkte och kollade på micro och där fann jag L.E.D-ljus (Rött) som sitter på insidan av bilens dörrhandtag.
Nu i måndags var man på Elmia och inhandlade L.E.D-ljus (Undercarkitt) (Blått) som nu också sitter på bilen, MEN jag har ett jävla problem med att hitta en bra kabellösning. Så imorgon blir det att lyfta upp bilen och försöka hitta en lösning

Planer: I sommar så kommer det inhandlas en heldel till bilen, ett par 17" fälgar kommer att komma upp på bilen. De kommer också att komma på en anna spoiler fram och bak, fram kommer det troligtvis komma upp en ford focus spoiler om planerna går som dom ska (klarar att bygga om den) bak, ingen aning ennu.
Kommer även att komma upp nya bakspeglar, troligtvis M3 speglar men vi får se.

Har givitvis mer planer men detta är va min budget klarar av för tillfället. När pengarna rullar in, JA :D då blir det fler saker. Då blir det invändigt.

Senaste: Har gjort så nu att jag har tagit bort lite bilder och lagt upp nya !!

Om någon vet en hemsida som man kan lägga upp bilder på så säg gärna till, blir lite roligare om man kan direktlänk bilder hit istället, NYA bilder komma komma upp snart !!

Några Bilder På Bilen

(ni kan även passa på och kolla på dom andra bilderna på bilen och kommentera gärna bilderna)

funkar inte länken så finns jag under namnet spraYcanEGaraget.Org
Last edited by spraycane on Fri Apr 08, 2005 7:04, edited 2 times in total.
Peugeot 206 Xsi 1.6 - BlackMetal
weNonE - TaCrew
Joi

Post by Joi »

Tänkte på neonet du har inne i bilen, sätt det över pedalerna istället så syns det väl mer när du är ute o kör? Då lyser det ju på skorna osv. :)
Kör:
Audi A4 Avant S-Line -07

405 mi16 och 205 Gti is no more
Min gamla 405a
309 Gti16 = Såld
spraycane

Post by spraycane »

de lyser redan på fötterna.. testade där du sa men blev lite jobbigt att ha den där för ögonen + att ja vill inte skada panelen ovh där som rören sitter nu gör de så att de lyser i hela bilens undre del.. hela golvet lyser å inget mer.. blir snyggare så :D
weNonE - TaCrew
spraycane

Post by spraycane »

ingen som har nått att säga eller ??

va inte blyga.. säg nu va ni tycker.. ja vet ju att ni kollar men ni kan väl säga va ni tycker oxå !!

peez
weNonE - TaCrew
hellas

Post by hellas »

jag tyckte det var snyggt :wink: hoppas att det spelar på fint också....

När du fixade "rasslet" i skuffen vad satt du bakom plasten?? blev det mycket bättre?? jag funderar på om kroken till skuffen ska spännas lite så man inte får en massa "oljud" eller räcker det med å fixa plasten??
spraycane

Post by spraycane »

hellas wrote:jag tyckte det var snyggt :wink: hoppas att det spelar på fint också....

När du fixade "rasslet" i skuffen vad satt du bakom plasten?? blev det mycket bättre?? jag funderar på om kroken till skuffen ska spännas lite så man inte får en massa "oljud" eller räcker det med å fixa plasten??

när ja fixa skallret så gjorde ja så att ja la silicon först å testade men de forsatte att skallra så ja plockade loss allt å skrapade bort siliconen å så började ja om på ny kula. då gjorde ja så att ja tog å la högtalarmatta på plastkåpan (efter som att den e vågig så om ja skulle få bort skallret så hade ja vart tvungen att trycka dit massa silicon) å la nytt silicon som ja gjorde första gången.. plasera dit kåpan igen å satte fast skiten på tvingar å lät dom sitta några dagar..

ja blev av me allt skaller.. så ja blev nöjd..
om du testar att trycker lite på skärmen så märker du ju om de e den som skallrar för dig, du kan ju göra så att du håller lite hård i kroken oxå så ser du om du får bort skallret okzå..
weNonE - TaCrew
spraycane

Post by spraycane »

Last edited by spraycane on Wed Mar 23, 2005 6:00, edited 1 time in total.
weNonE - TaCrew
hellas

Post by hellas »

ok låter ju fint det jo jag har provat å trycka fast plasten lite å det blir bättre men även provat å tryckt på skuffen å tycker att det skallrar mindre men inte helt tyst då. men ska prova å ta bort plasten å gör nått med det. Hur tog du bort plasten? den sitter ju nitad. borrade du bara sönder nitarna å slog dit nya sedan??
spraycane

Post by spraycane »

hellas wrote:ok låter ju fint det jo jag har provat å trycka fast plasten lite å det blir bättre men även provat å tryckt på skuffen å tycker att det skallrar mindre men inte helt tyst då. men ska prova å ta bort plasten å gör nått med det. Hur tog du bort plasten? den sitter ju nitad. borrade du bara sönder nitarna å slog dit nya sedan??

mina nitar va redan borta, så de enda ja behövde göra va att plocka loss skärmen.. den sitter ju fast i 3 klämor tror ja de va okzå.. så de va bara att *plupp* *plupp* *plupp* så va den lös :D
weNonE - TaCrew
Trolle

Post by Trolle »

stilrent....det var snyggt men vad har du gjort på kortsidorna, vad e det för lådor? sitter det högtalare där eller ska du smuggla sprit i dem..? :wink:
Svart 205 Mi16 -88 R.I.P skrotad
Röd 205 Mi16 -88 R.I.P ÄLGAJÄVUL!!!!
Cosmosvart 205 Mi16 -89Zender *SÅLD!*
Vit Ford sierra CLX -89 "sladda edition" *SÅLD*
Grön Toyota MR2 GTi -91 Glidarbilen *SÅLD*
Gråmetallic volvo 740 16v -89 "Traktorn"
Vit Toyota MR2 GTS Turbo -95 "Fartsyndaren"
spraycane

Post by spraycane »

Trolle wrote:stilrent....det var snyggt men vad har du gjort på kortsidorna, vad e det för lådor? sitter det högtalare där eller ska du smuggla sprit i dem..? :wink:

det är bara vanliga väggar.. slutstegen ska sitta där, men har inte bestämt mig för om ja ska sätta slutsteg rätt på väggen eller om ja ska sätta dom innan för med plexiglas.
så dom e allt högtalar fria och sprit, nej tyvär :(
weNonE - TaCrew
Post Reply