Strålkastar spolningen fastnar, peugeot 206 gti

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Persa

Strålkastar spolningen fastnar, peugeot 206 gti

Post by Persa »

jag har en peugeot 206 gti -01..
jag har problem med att spolningen på strålkastarna inte åker ner igen efter att dom har sprutat. nån som vet vad som kan vara felet?
Henke82

Post by Henke82 »

Det är troligen smuts tillsammans med spolarvätska som kommit ner i glidskenorna. Försök spola rent, försiktigt givetvis!
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Ta bort smuts om det finns och smörj upp de lite. Funkar alltid.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Persa

Post by Persa »

Jag får ingen ordning på det här. Ibland stanar den ena uppe och ibland båda. Jag har spolat rent och smörjt upp men det blir inte bra.
Jag kanske måste ta bort dom och ta isär dom och göra rent riktgit seriöst?
Någon som vet om det finns kofångare utan hål för strälkastarspolning? Isånna fall skulle man ju kunna köpa en sån och ta bort spolningen.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Persa wrote:Jag får ingen ordning på det här. Ibland stanar den ena uppe och ibland båda. Jag har spolat rent och smörjt upp men det blir inte bra.
Någon som vet om det finns kofångare utan hål för strälkastarspolning? Isånna fall skulle man ju kunna köpa en sån och ta bort spolningen.

Svenska 206:or har alltid strålkastarsprutning. Utomlands finns det utan. Jag hade sett det som ett gyllene tillfälle att byta front till något roligare. :wink:
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Mike

Post by Mike »

Persa wrote:Jag får ingen ordning på det här. Ibland stanar den ena uppe och ibland båda. Jag har spolat rent och smörjt upp men det blir inte bra.

Dom kommer till peugeot i sverige utan håll.
Så de är bara å glida in på närmaste verkstad å beställa, går på någon/ra hundra lappar men de är de värt.
Å så är de bara att rycka säkring nr:14 tror jag att det var, så är lycktspolningen ett minne bort.

/Mike
Stavfel? javisst, men jag bryr mig inte.
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Stämmer det som Mike säger. När man beställer listen fram så kommer den utan hål, och sen är det upp till beställaren(oftast en verkstad) att öppna upp hål eller inte.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Amar

Post by Amar »

är det samma till 106:an möjligtvis? vill bli av med mina spolare också.
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Kostar inget att fråga ;) (om man inte fastnar i en telefonkö... :roll: )
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Peppe

Post by Peppe »

Mike wrote:

Dom kommer till peugeot i sverige utan håll.
Så de är bara å glida in på närmaste verkstad å beställa, går på någon/ra hundra lappar men de är de värt.
Å så är de bara att rycka säkring nr:14 tror jag att det var, så är lycktspolningen ett minne bort.

/Mike

Nr: 14 ???

Höger munstycke fastnar på min 206:a med, skall rycka ut säkringen då :wink:
206
Peter L
Medlem #1128
Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram?
Persa

Post by Persa »

okej... då får vi se om det blir en ny kofångare då. någom som vet hur den sitter monterad? lätt att byta?
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Ta bort kofångaren: http://206gti.net/bumper/
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Vilken säkring det är står i din handbok.

Angående kofångare så är det listen som sitter på kofångaren, du behöver inte ta ner hela alltet. Om du inte har en äldre 206a, då är det svårare...

FR Autosport Sweden FTW
Mike

Post by Mike »

Fnatte wrote:Vilken säkring det är står i din handbok.

Angående kofångare så är det listen som sitter på kofångaren, du behöver inte ta ner hela alltet. Om du inte har en äldre 206a, då är det svårare...

Äldre?
Va är skillnaden?
Stavfel? javisst, men jag bryr mig inte.
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Multiplex elsystem. Säkringarna har inte alla samma plats...

FR Autosport Sweden FTW
Post Reply