Tickande ventiler 206
Hakar på med följdfråga då
Hur är det med Biltemas kamremskit? Vet någon, vem som tillverkar dom åt Biltema? Eller är det bara rena skiten?
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
Men...Jag skulle ändå aldrig rekommendera nån eller själv sätta deras saker på en så viktig plats i motorn som det ändå är när en Gates-rem kostar runt 300 spänn och ett SKF-lager runt 400...inga stora pengar direkt. Känns lätt värt det.
Claes B wrote:En Gates-rem kostar runt 300 spänn och ett SKF-lager runt 400...inga stora pengar direkt. Känns lätt värt det.
Okii, så det kostar inte mer än så?!
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
Kanske inte hjälper något men en polares 206:a började också ticka. På peugeot-verkstaden sa de att det kunde kommit skit hydrallyftarna och att han skulle testa med injection-cleaner först, och det gjorde det tydligen. kanske är värt å testa det först innan man river ner grenröret, om man inte är hundra på att det är en spricka.
dumförklara mig inte nu...
dumförklara mig inte nu...
Svart 205 Mi16 -88 R.I.P skrotad
Röd 205 Mi16 -88 R.I.P ÄLGAJÄVUL!!!!
Cosmosvart 205 Mi16 -89Zender *SÅLD!*
Vit Ford sierra CLX -89 "sladda edition" *SÅLD*
Grön Toyota MR2 GTi -91 Glidarbilen *SÅLD*
Gråmetallic volvo 740 16v -89 "Traktorn"
Vit Toyota MR2 GTS Turbo -95 "Fartsyndaren"
Röd 205 Mi16 -88 R.I.P ÄLGAJÄVUL!!!!
Cosmosvart 205 Mi16 -89Zender *SÅLD!*
Vit Ford sierra CLX -89 "sladda edition" *SÅLD*
Grön Toyota MR2 GTi -91 Glidarbilen *SÅLD*
Gråmetallic volvo 740 16v -89 "Traktorn"
Vit Toyota MR2 GTS Turbo -95 "Fartsyndaren"
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Kordon wrote:Richard Gustavsson wrote:Om det är en 00 är det dax för kammrem är ju 4års intervall.
Menar du att man kan få tikande ifrån ventilerna om kamremmen är sliten?
NEJ, det menar han inte. Rickard anmärkte på att upphovsmannen tilltråden skrev" är väl inte dags för kamremsbyte ännu", och påpekade att det är visst dags för kamremsbyte.men detta har absolut inget med tickande eller missljud att göra...
my point!
- Richard Gustavsson
Claes B wrote:Kom att tänka på en sak...Peugeot kanske är ännu billigare, ivf. med remmen, det visade ju sig vara fallet till min om det som skrevs i nån annan tråd stämmer.
Tror kamremssatsen kostar ca 650:- på peugeot
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Det var krysset som var orsaken till tickandet på min bil
Det var inte allt för svårt. Man lossar avgassystemet från grenröret och vinklar undan det. Man kommer åt relativt bra underifrån. Jag tog även bort det "lilla röret" som förlänger till grenröret för att komma närmare "krysset". Lite dålig sikt när man svetsar men det är egentligen bara att lägga emot och trycka.
Fördel om man är två... och glöm inte lambdasonden.
Det såg för övrigt förjävligt ut där... som om en 5 åring hade svetsat ihop det tidigare.
Det var inte allt för svårt. Man lossar avgassystemet från grenröret och vinklar undan det. Man kommer åt relativt bra underifrån. Jag tog även bort det "lilla röret" som förlänger till grenröret för att komma närmare "krysset". Lite dålig sikt när man svetsar men det är egentligen bara att lägga emot och trycka.
Fördel om man är två... och glöm inte lambdasonden.
Det såg för övrigt förjävligt ut där... som om en 5 åring hade svetsat ihop det tidigare.
307 SW Griffe -04
"Blöjexpressen"
"Blöjexpressen"