rejsbelägg 205a 89--> var köpa?

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Post Reply
Loffas

rejsbelägg 205a 89--> var köpa?

Post by Loffas »

finns det något bättre än greenstuff till hyffsade priser?
hittar inte priser på ex pf-f om de nu går o köpa till peggen.
kanske finns andra?
större bromsar vill jag inte ha då överhettning inte existerar.

mekonomens belägg tog slut efter 45min :thumbdown:
Amar

Post by Amar »

Micro kan ta hem Ferodo belägg till bra priser..

sitter sådana bak på min rallye nu, DS2000 belägg som hugger på sjukt bra..
faktikst helt överraskad över hur bra de tar i alla väder och även efter tuff körning.

ska köpa sådana till fram också efter vintern då jag inte är helt nöjd med mina EBC i fram när man jämför med beläggen bak.
Conza

Post by Conza »

beställde själv nya EBC greenstuff belägg till 406:an från MH Styling i måndags... tyvärr lite leveranstid... får dem nästa vecka. kostar ca 1000kr (-10% klubbrabatt).
.:: 406 2,2 Sport ::.
Peugeot Sport Club | medlem #549
jåbärt

Post by jåbärt »

Amar wrote:Micro kan ta hem Ferodo belägg till bra priser..

sitter sådana bak på min rallye nu, DS2000 belägg som hugger på sjukt bra..
faktikst helt överraskad över hur bra de tar i alla väder och även efter tuff körning.

ska köpa sådana till fram också efter vintern då jag inte är helt nöjd med mina EBC i fram när man jämför med beläggen bak.

Pris på dessa?
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.

PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
malmsten

Post by malmsten »

Vad menar du med bättre belägg än Greenstuff? Ska du ha belägg som pallar högre temperaturer så kan du ju kliva upp på Redstuff eller Blackstuff. Kör du inte bana varje helg skulle jag ändå rekomendera Greenstuff eller möjligen Redstuff, polaren har redstuff på sin Sierra Cossie å det tar ett tag innan det bettar.

Red-Dot har annars väldigt fina belägg. Hör med Pean-sweden, dom kan sina bromsar.
//
Mattias
Kordon
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Kordon »

malmsten wrote:Ska du ha belägg som pallar högre temperaturer så kan du ju kliva upp på Redstuff eller Blackstuff.

Blackstuff är ju det "enklaste" belägget och tål inte så hård och tuff hantering. Brukar rekomenderas att ha bak tillsammans med Greenstuff fram.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996

Post by malmsten »

Korrekt. Menade Yellow stuff. Finns inga som heter Blackstuff.
//
Mattias
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

PFC 97
1880:- + 150:- frakt/andra avgifter

för Mi16ok sker modifiering enl:
Image

Skramlar lite i oket p.ga avsaknad av fjäder men det är ingen fara.
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Sato

Post by Sato »

http://www.trendab.se/

Kolla i fyndhörnan: Broms kolssar OMP 1,9 GTI 600:-
Loffas

Post by Loffas »

lite osäker om det kommer 4 klossar för 600 eller endast ett par.
hoppas hoppas på 4a :o
Sato

Post by Sato »

Det borde ju vara 4st. Hur ofta köper man bara 2? men men man vet ju aldrig...
Sliced

Post by Sliced »

Vi har en uppsättning tredjedelsslitna Performance Friction (från PEAN) som vi kan sälja för 800:-
Knappt inkörda.. *s*
Men det är väl halva priset ungefär.
Till Girling..
Sen har vi 4 sprillans till Bendixok dessutom, racebelägg avsedda för en fyndbörsenbil.. 600:-
Nepsir

Post by Nepsir »

Eric Josefsson wrote:PFC 97

Till vilka ok är detta och är det priset för ett par eller två?
Per Larsson

Post by Per Larsson »

Jag provade EBC, tyckte det var rena skiten. Höll inget och dammade ner fälgarna. Efter det har jag kört på Pagid istället, dammar inte lika mkt och bra bett och framför allt så håller dom väldigt bra även om man bromsar tills skivorna är rödglödgade.
Finns på Forza och GA bl.a.
mera grus
307 sport -05
Amar

Post by Amar »

Per Larsson wrote:Jag provade EBC, tyckte det var rena skiten. Höll inget och dammade ner fälgarna. Efter det har jag kört på Pagid istället, dammar inte lika mkt och bra bett och framför allt så håller dom väldigt bra även om man bromsar tills skivorna är rödglödgade.

kör du med de beläggen på 106:an?
ungefärlig pris på dessa?
Per Larsson

Post by Per Larsson »

Amar wrote:
Per Larsson wrote:Jag provade EBC, tyckte det var rena skiten. Höll inget och dammade ner fälgarna. Efter det har jag kört på Pagid istället, dammar inte lika mkt och bra bett och framför allt så håller dom väldigt bra även om man bromsar tills skivorna är rödglödgade.

kör du med de beläggen på 106:an?
ungefärlig pris på dessa?

Nä, det var till rallybilen, inte std-ok på den utan AP 4kolvs-ok. Men Pagid gör belägg till std-ok också. Dom jag köpte kostade ca 1800kr.
mera grus
307 sport -05
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Nepsir wrote:
Eric Josefsson wrote:PFC 97

Till vilka ok är detta och är det priset för ett par eller två?

Egentligen? AP Racing-ok men med en vinkelslip så passar dom Mi16 framok 89-93 iaf priset är för fyra belägg om vi säger så, komplett framaxel.

Beläggen fungerar för gatbruk, men det rekomenderas väl inte, dom äter skivor, skriker och skitar ner när man kör med dom kalla.

På bana är dom bra.. tyckte iofs att det var lite svårt att arbeta upp temperaturen i dom, men jag har bara hunnit testa ett banpass med dom. Men det var fin känsla.

På SBP trodde dom att jag hade slut belägg fram för det lät som "metall mot metall" skrap när dom snurrade på hjulet.. :roll:
///Mi16
Nepsir

Post by Nepsir »

Egentligen? AP Racing-ok men med en vinkelslip så passar dom Mi16 framok 89-93 iaf priset är för fyra belägg om vi säger så, komplett framaxel.

Beläggen fungerar för gatbruk, men det rekomenderas väl inte, dom äter skivor, skriker och skitar ner när man kör med dom kalla.

På bana är dom bra.. tyckte iofs att det var lite svårt att arbeta upp temperaturen i dom, men jag har bara hunnit testa ett banpass med dom. Men det var fin känsla.

På SBP trodde dom att jag hade slut belägg fram för det lät som "metall mot metall" skrap när dom snurrade på hjulet.. :roll:

Ok, får väll fortsätta med mina greenstuff bak ett tag till men behöver nya fram, kanske får blir greenstuff där med eller ferodo.
Biter Ferodo bra när de är kalla förresten?

Kanske stjäler tåden lite väl mycket här men jag r säker på att även Loffas vill veta :D
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Nepsir wrote:

Ok, får väll fortsätta med mina greenstuff bak ett tag till men behöver nya fram, kanske får blir greenstuff där med eller ferodo.
Biter Ferodo bra när de är kalla förresten?

Kanske stjäler tåden lite väl mycket här men jag r säker på att även Loffas vill veta :D

Inte greenstuff om du ska race-belägg.. dom går åt som smör i solsken iaf mina. Tarox (någon "sport" belägg) höll bättre till samma pris isåfall.

Ferodo har jag inte provat.. om det nu inte är sådana jag har bak.. kom från mekonomen, något standardsubstitut.
///Mi16
Sliced

Post by Sliced »

Ferodo bästa DS höll sämre än Peugeot Sports Valeo Competition.
Blå och gula Pagid höll hyfsat, medan Performace Friction var överslägsna i hållbarhet.
Post Reply