Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
finns det något bättre än greenstuff till hyffsade priser?
hittar inte priser på ex pf-f om de nu går o köpa till peggen.
kanske finns andra?
större bromsar vill jag inte ha då överhettning inte existerar.
sitter sådana bak på min rallye nu, DS2000 belägg som hugger på sjukt bra..
faktikst helt överraskad över hur bra de tar i alla väder och även efter tuff körning.
ska köpa sådana till fram också efter vintern då jag inte är helt nöjd med mina EBC i fram när man jämför med beläggen bak.
beställde själv nya EBC greenstuff belägg till 406:an från MH Styling i måndags... tyvärr lite leveranstid... får dem nästa vecka. kostar ca 1000kr (-10% klubbrabatt).
.:: 406 2,2 Sport ::. Peugeot Sport Club | medlem #549
Amar wrote:Micro kan ta hem Ferodo belägg till bra priser..
sitter sådana bak på min rallye nu, DS2000 belägg som hugger på sjukt bra.. faktikst helt överraskad över hur bra de tar i alla väder och även efter tuff körning.
ska köpa sådana till fram också efter vintern då jag inte är helt nöjd med mina EBC i fram när man jämför med beläggen bak.
Pris på dessa?
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.
Vad menar du med bättre belägg än Greenstuff? Ska du ha belägg som pallar högre temperaturer så kan du ju kliva upp på Redstuff eller Blackstuff. Kör du inte bana varje helg skulle jag ändå rekomendera Greenstuff eller möjligen Redstuff, polaren har redstuff på sin Sierra Cossie å det tar ett tag innan det bettar.
Red-Dot har annars väldigt fina belägg. Hör med Pean-sweden, dom kan sina bromsar.
Vi har en uppsättning tredjedelsslitna Performance Friction (från PEAN) som vi kan sälja för 800:-
Knappt inkörda.. *s*
Men det är väl halva priset ungefär.
Till Girling..
Sen har vi 4 sprillans till Bendixok dessutom, racebelägg avsedda för en fyndbörsenbil.. 600:-
Jag provade EBC, tyckte det var rena skiten. Höll inget och dammade ner fälgarna. Efter det har jag kört på Pagid istället, dammar inte lika mkt och bra bett och framför allt så håller dom väldigt bra även om man bromsar tills skivorna är rödglödgade.
Finns på Forza och GA bl.a.
Per Larsson wrote:Jag provade EBC, tyckte det var rena skiten. Höll inget och dammade ner fälgarna. Efter det har jag kört på Pagid istället, dammar inte lika mkt och bra bett och framför allt så håller dom väldigt bra även om man bromsar tills skivorna är rödglödgade. Finns på Forza och GA bl.a.
kör du med de beläggen på 106:an?
ungefärlig pris på dessa?
Per Larsson wrote:Jag provade EBC, tyckte det var rena skiten. Höll inget och dammade ner fälgarna. Efter det har jag kört på Pagid istället, dammar inte lika mkt och bra bett och framför allt så håller dom väldigt bra även om man bromsar tills skivorna är rödglödgade. Finns på Forza och GA bl.a.
kör du med de beläggen på 106:an? ungefärlig pris på dessa?
Nä, det var till rallybilen, inte std-ok på den utan AP 4kolvs-ok. Men Pagid gör belägg till std-ok också. Dom jag köpte kostade ca 1800kr.
Eric Josefsson wrote:PFC 97 1880:- + 150:- frakt/andra avgifter
Till vilka ok är detta och är det priset för ett par eller två?
Egentligen? AP Racing-ok men med en vinkelslip så passar dom Mi16 framok 89-93 iaf priset är för fyra belägg om vi säger så, komplett framaxel.
Beläggen fungerar för gatbruk, men det rekomenderas väl inte, dom äter skivor, skriker och skitar ner när man kör med dom kalla.
På bana är dom bra.. tyckte iofs att det var lite svårt att arbeta upp temperaturen i dom, men jag har bara hunnit testa ett banpass med dom. Men det var fin känsla.
På SBP trodde dom att jag hade slut belägg fram för det lät som "metall mot metall" skrap när dom snurrade på hjulet..
Egentligen? AP Racing-ok men med en vinkelslip så passar dom Mi16 framok 89-93 iaf priset är för fyra belägg om vi säger så, komplett framaxel.
Beläggen fungerar för gatbruk, men det rekomenderas väl inte, dom äter skivor, skriker och skitar ner när man kör med dom kalla.
På bana är dom bra.. tyckte iofs att det var lite svårt att arbeta upp temperaturen i dom, men jag har bara hunnit testa ett banpass med dom. Men det var fin känsla.
På SBP trodde dom att jag hade slut belägg fram för det lät som "metall mot metall" skrap när dom snurrade på hjulet..
Ok, får väll fortsätta med mina greenstuff bak ett tag till men behöver nya fram, kanske får blir greenstuff där med eller ferodo.
Biter Ferodo bra när de är kalla förresten?
Kanske stjäler tåden lite väl mycket här men jag r säker på att även Loffas vill veta
Ok, får väll fortsätta med mina greenstuff bak ett tag till men behöver nya fram, kanske får blir greenstuff där med eller ferodo. Biter Ferodo bra när de är kalla förresten?
Kanske stjäler tåden lite väl mycket här men jag r säker på att även Loffas vill veta
Inte greenstuff om du ska race-belägg.. dom går åt som smör i solsken iaf mina. Tarox (någon "sport" belägg) höll bättre till samma pris isåfall.
Ferodo har jag inte provat.. om det nu inte är sådana jag har bak.. kom från mekonomen, något standardsubstitut.
Ferodo bästa DS höll sämre än Peugeot Sports Valeo Competition.
Blå och gula Pagid höll hyfsat, medan Performace Friction var överslägsna i hållbarhet.