Små metall flisor på olje stickan
Små metall flisor på olje stickan
Har en 206 Gti-05 och jag fick den i juni och upptäckte i augusti att när jag kollade oljan på olje stickan så satt det fast små metall flisor på den och det försvann inte när jag torkade av stickan och gjorde om proceduren så då ringde jag peugeot och hörde vad det kunde bero på och svaret löd att jag skulle göra ett olje byte och kolla sen hur det såg ut och nu har jag varit inne på första service och bytt oljan men metall flisorna finns kvar! Någon som vet vad det kan bero på eller bör göra? Skall ringa dom på måndag!
det där lät inte så jävla bra direkt. troligen något i motorn som slits fort som fasen. lämna i den.
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... do&start=0
Peugeot 405 Gri -89 Vit - SÅLD
Peugeot 205 Gti -90 Svart - SÅLD
Peugeot 405 Mi16 -89 Svart - SÅLD
Citroen Bx 19 Tri -88 Svart - Skrotad
Peugeot 405 Glx -92 Mörkblå - Vinterbil
Peugeot 309 GTI16 - 92 miami blå
Peugeot 405 Gri -89 Vit - SÅLD
Peugeot 205 Gti -90 Svart - SÅLD
Peugeot 405 Mi16 -89 Svart - SÅLD
Citroen Bx 19 Tri -88 Svart - Skrotad
Peugeot 405 Glx -92 Mörkblå - Vinterbil
Peugeot 309 GTI16 - 92 miami blå
Jag har haft min 206 sport en vecka typ, och när jag kollar oljemätstickan så har jag typ samma problem. Jag har ju då inte haft den på första servicen än, då den har gått typ 60 mil nu.
Vet iofs inte om det är metallspån som fastnar på mätstickan, ser liksom ut som små små svarta fiber, så små att de bara precis syns, man känner dem inte ens..
Ska jag vara rädd, eller är det normalt med "smått skit" i oljan på en ny bil? Oljan ser "bra" ut för övrigt, o jag har inte märkt några fel på bilens köregenskaper..
Vågar man vänta till första servicen o fråga då? om 6 mån eller 600 miil eller vad det är.. Där e ju nybilsgaranti på skiten, så det borde ju inte kosta nått om det händer nått...
Ha det nice
Vet iofs inte om det är metallspån som fastnar på mätstickan, ser liksom ut som små små svarta fiber, så små att de bara precis syns, man känner dem inte ens..
Ska jag vara rädd, eller är det normalt med "smått skit" i oljan på en ny bil? Oljan ser "bra" ut för övrigt, o jag har inte märkt några fel på bilens köregenskaper..
Vågar man vänta till första servicen o fråga då? om 6 mån eller 600 miil eller vad det är.. Där e ju nybilsgaranti på skiten, så det borde ju inte kosta nått om det händer nått...
Ha det nice