Batteri lampan lyser hela tiden när bilen är avstängd, men den lyser ej när motor är igång.
Jag har kollat alla säkringar o jag har dragit ut en och en men lampan lyser ändå!!
Iriterande
Richard Gustavsson wrote:Skulle tro att det är fel i din generator.
Mando wrote:Richard Gustavsson wrote:Skulle tro att det är fel i din generator.
Håller med dig där Jag bytte generatorn på min för 2 veckor sen exact samma symtom
Rotten_to_the_core wrote:du har alltså testat att dra alla säkringarna? på min var det lampan i bagaget som lyste lite när den ville.
Kopplade ur skiten så var det problemet ur världen
batterilampan ska bete sig så det är helt normalt.
daromer wrote:Mando wrote:Richard Gustavsson wrote:Skulle tro att det är fel i din generator.
Håller med dig där Jag bytte generatorn på min för 2 veckor sen exact samma symtom
mät generatorn..
dvs ta loss pluss resp laddlampan från generatorn och se om det går ngn ström där över,,,
rysktalande wrote:Rotten_to_the_core wrote:du har alltså testat att dra alla säkringarna? på min var det lampan i bagaget som lyste lite när den ville.
Kopplade ur skiten så var det problemet ur världen
batterilampan ska bete sig så det är helt normalt.
Men varför finss det ingen ström på morgonen?
JAg har kollat lampan i bagaget o den funkar felfritt däremot höger dörr låder sej hela tiden...kan det vara fel?
vad ska jag göra där då i så fall?
qualm wrote:Jag såg tråden och blev nyfiken.
Om det går ström över generatorn, och man vill försöka reparera den.
Vilken åtgärd tar man i det läget?

daromer wrote:qualm wrote:Jag såg tråden och blev nyfiken.
Om det går ström över generatorn, och man vill försöka reparera den.
Vilken åtgärd tar man i det läget?
det kan i stora drag vara 3 saker
1. har lagt sig ett lager koldam i den ifrån kolen.. kolen leder ju ström.
åtgärd: blås rent
vanlighetsfaktor: inte jätte vanlgit på dagens generatorer.
2. regulatorn har lagt av och är kortsluten. gäller då på de bilarna som har den i generatorn.. (sitter oftast där på dagens bilar)
åtg'rd: byt regulatorn om det går.
venlighetsfaktor: när den går slutar den oftast bara ladda och kortsluter inte.
3. en lindning är bränd. byt hela generatorn eller linda om.
vanlöighetsfaktor.. vanligast idag.
finns en fjärde också. och det kan vara att ett lager skurit och hela skiten ja har pajat hehe
men som sagt.. sätt en amperemätare mellan plus på batteriet och kabeln till generatorn (den grova kabeln på generatorn) så¨mäter du om det flödar några elektroner där.