Trimma Peugeot 206 RC!!! EDIT: plus övriga frågor
- Peter Igelhammar
- Crew

Hur gjode Motormagasinet på 5an när de hade en RC. De plocka ut 200 hästar. Sedan finns det ju nån Daniel Carlsson edition, med mer häst. Kolla trimmet på den o kopiera.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Peter Igelhammar wrote:Hur gjode Motormagasinet på 5an när de hade en RC. De plocka ut 200 hästar. Sedan finns det ju nån Daniel Carlsson edition, med mer häst. Kolla trimmet på den o kopiera.
Båda överdrev.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
PelleW wrote:Peter Igelhammar wrote:Hur gjode Motormagasinet på 5an när de hade en RC. De plocka ut 200 hästar. Sedan finns det ju nån Daniel Carlsson edition, med mer häst. Kolla trimmet på den o kopiera.
Båda överdrev.
Skulle jag oxå tro... har för mig att det bara va chipp och filter på den där eller hur var de nu?
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Petter Solberg Edition e ju bara dekaltrimmad. Tonade rutor och lite emblem, stort sett samma bil som vanliga RC:n. Samma effekt som orginal RC. Jag kolla med Peugeot när den kom, ifall de skulle va nån ide att byta upp(?) sig.
Så nu e nya däck beställda. Läste lite här o andra ställen på nätet, plus Teknikens Världs test. Beställde på dackonline.se Toyo Proxes T1-R 215-35-18 4st 5400:- Så det va de skattepengarna...
Körde på nankang ns-2 innan o de va ok. Men som nämnts, inget bra i väta. Jo de funkar, men spinner lätt. Dock förvånantsvärt bra vid tort väglag, lite stötiga,spåriga bara. MEN inte bra för bankörning! Efter ett par varv på kinnekulle, så smälte dom! Såg ut som man hade slicks, mönstret var fyllt av smält gummi! Katastrof. Så man får vad man betalar för.
Så nu e nya däck beställda. Läste lite här o andra ställen på nätet, plus Teknikens Världs test. Beställde på dackonline.se Toyo Proxes T1-R 215-35-18 4st 5400:- Så det va de skattepengarna...
Körde på nankang ns-2 innan o de va ok. Men som nämnts, inget bra i väta. Jo de funkar, men spinner lätt. Dock förvånantsvärt bra vid tort väglag, lite stötiga,spåriga bara. MEN inte bra för bankörning! Efter ett par varv på kinnekulle, så smälte dom! Såg ut som man hade slicks, mönstret var fyllt av smält gummi! Katastrof. Så man får vad man betalar för.
207CC 1.6T 2007
206RC- 2003 Såld
Mazda MX-5 -91 Såld
Saab 900 NG 2.0T "Viggen" Skrotad av lastbil
Ford Fiesta 1.1l ok, 1:a bil... Såld
206RC- 2003 Såld
Mazda MX-5 -91 Såld
JN wrote:Petter Solberg Edition e ju bara dekaltrimmad. Tonade rutor och lite emblem, stort sett samma bil som vanliga RC:n. Samma effekt som orginal RC. Jag kolla med Peugeot när den kom, ifall de skulle va nån ide att byta upp(?) sig.
Har Petter bytt bilmärke?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Haha, jo den va fin. Namn hit o dit kan inte komma ihåg allt, klockan va trots allt rätt mycket. Daniel Carlsson Edition då. Solberg kör subaru förresten väl?
Men ni fatta väl va jag menade...
207CC 1.6T 2007
206RC- 2003 Såld
Mazda MX-5 -91 Såld
206RC- 2003 Såld
Mazda MX-5 -91 Såld
JN wrote:Haha, jo den va fin. Namn hit o dit kan inte komma ihåg allt, klockan va trots allt rätt mycket. Daniel Carlsson Edition då. Solberg kör subaru förresten väl?![]()
![]()
Jau, han kör Subaru.
Lite tidigare i tråden så diskuterades luftintaget då LexCom skrev att det inte går att förbättra luftintaget... detta har jag svårt att tro på nu när jag ryckt ur allt som har med orginalluftintag att göra.... riktigt ormbo de där...
För de första så sitter luftintaget precis rakt över hjulets centrum uppe i hjulhuset bakom skärmen så att säga... därifrån går ett rör ner till ett annat rör som sedan går ner i en luftbox som sedan i sin tur fördelar all luft vidare ut i andra rör till sin slutgiltiga destination...
Så efter att ha gjort det här lilla ingreppet på min bil så är det för mig ganska självklart att det går att optimera på ett bättre sätt!
BTW så tappar man sägert 5-10 kg vikt på att ta bort orginalet
Bifogar en bild på det urplockade orginal sysemet

För de första så sitter luftintaget precis rakt över hjulets centrum uppe i hjulhuset bakom skärmen så att säga... därifrån går ett rör ner till ett annat rör som sedan går ner i en luftbox som sedan i sin tur fördelar all luft vidare ut i andra rör till sin slutgiltiga destination...
Så efter att ha gjort det här lilla ingreppet på min bil så är det för mig ganska självklart att det går att optimera på ett bättre sätt!
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Luuk wrote:Lite tidigare i tråden så diskuterades luftintaget då LexCom skrev att det inte går att förbättra luftintaget... detta har jag svårt att tro på nu när jag ryckt ur allt som har med orginalluftintag att göra.... riktigt ormbo de där...
Håller fullständigt med...
Så dom där vaccumklockorna och spjällen eller vad det nu är sitter bara där för att Peugeots tekniker inte har något bättre för sig?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote:Så dom där vaccumklockorna och spjällen eller vad det nu är sitter bara där för att Peugeots tekniker inte har något bättre för sig?
Jupp. Precis som Dell har 3000 ingengörer för att göra sina datorer inkompitabla med övrig hårdvara så varför skulle det inte kunna vara så i bilar med?
(obs. massor med ironi)
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
Glider i MR2 GTI ´93
TheDagger wrote:Så dom där vaccumklockorna och spjällen eller vad det nu är sitter bara där för att Peugeots tekniker inte har något bättre för sig?
ekonomi, ljudnivå, farfarsanpassning.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Niklas wrote:TheDagger wrote:Så dom där vaccumklockorna och spjällen eller vad det nu är sitter bara där för att Peugeots tekniker inte har något bättre för sig?
ekonomi, ljudnivå, farfarsanpassning.
tänkte säga de jag med.... framför allt ljudnivån... låter nått helt underbart... nästan som att de är hål i ljuddämparn... gruglar och morrar nått otroligt
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!