Christofer Soderbaum wrote:Here we go again..6x9:or förbättrar inte, de förstör ljubilden i seriösa system. Är du raggare o åker volvo o lyssnar på Creedence så köp, men annars, låt 6x9:or vara kvar i hyllan. Brötar mkt visserligen, men just det: "brötar".
Framsystem + bak + en liten baslåda är mitt tips.
Jag håller mig borta från MSD, GAS o liknande märken, kör gärna MTX, Alpine, DLS, Kicker, Infinity, Rockford osv.
Behöver inte kosta skjortan men spelar mkt snyggare.
Slutsteg på alla högtalare med för att det skall orka spela hela vägen, första anledningen till att det låter illa o saker går sönder är för små förstärkare...
så du menar att de som bygger seriöst inte inhandlar 6x9or eller liknande att ha i hatthyllan?
jag hade visserligen högtalare i bakdörrarna MEN de är ju till för de som åker där bak, som en klok man en gång sa "ställer du din stereo i köket och lyssnar på musiken i vardagsrummet?" alltså man hör inte mycket från högtalarna i bakdörrarna om man sitter fram vilket leder till att det enda man hör är diskant+mellanregister fram och bas bakifrån vilket är rätt så jobbigt att lyssna på i längden.
Själv tycker jag att bra ljud innebär bra komponenter som skall vara korrekt inställt + att man inte skall kunna urskilja varifrån ljudet kommer utan det skall bara finnas där när man lyssnar, vilket är rätt så svårt om man inte har högtalare som bakifrån fyller på ljudet som kommer framifrån.
förklara gärna hur 6x9or förstör ljudbilden och brötar för jag fattar inte alls ditt resonemang. har man bra högtalare i framdörrarna utav bra märke och köper ett hatthyllesystem med samma kvalité och tillverkare så förstår jag inte alls hur det kan bli sämre.
smaken är som baken ingen vet vad som är bäst utan det är personligt så testa er fram...
Over And Out // Mattias