Stöddämpar ljud

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Armiin

Stöddämpar ljud

Post by Armiin »

Min Peugeot 206 har börjat låta som f*n när man e 4-5 personer i bilen och ska gå ur eller gå in i bilen. är det stöddämparna som behöver bytas då? eller e det nått annat som e fel?
Dante

Post by Dante »

Jag ställde samma fråga i någon tråd. Verkade vara ett antal andra som hade samma problem. Iaf så har ljudet något med torrosions fjädringen på bakaxeln att göra har jag för mig TheDagger svarade. :D
206 GTi -01 - Såld

Toyota Supra MKIV 6spd TT -96
Högerstyrt!
Armiin

Post by Armiin »

jaha okej. ska den bytas ut då eller?
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Beskriv ljudet. Är det knarrande? Är det när handbromsen är i? Blir ljudet när du bara gungar bilen upp och ner, alltså trycker över bakluckan?
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Armiin

Post by Armiin »

Ja det knarrar som f*n, knarrar när handbromsen är i fast också när den inte är i. ja det låter så fort bilen gungar till.
wille

Post by wille »

jag har samma ljud i min kärra..dock låter mitt bara första gången jag kör över ett fartgupp...sen verkar dämparna vara uppvärmda...det är ett knarrande ljud..låter även så när man varit 4st i bilen å alla går ut...knarr knarr...dock är det inte varje gång...
Over and Out
Armiin

Post by Armiin »

wille wrote:jag har samma ljud i min kärra..dock låter mitt bara första gången jag kör över ett fartgupp...sen verkar dämparna vara uppvärmda...det är ett knarrande ljud..låter även så när man varit 4st i bilen å alla går ut...knarr knarr...dock är det inte varje gång...

Okej exakt så e det också med mitt. är det inget som du tycker behöver fixas då?
wille

Post by wille »

nej jag upplever det inte som ett problem...kanske är det lite pinsamt att en så pass ny bil (-01) knarrar...men jag tror inte det är skadligt för bilen..så då får de vara därvid..
Over and Out
Armiin

Post by Armiin »

Aha okej. då låter jag mitt också vara så :)
Post Reply