Min Peugeot 206 har börjat låta som f*n när man e 4-5 personer i bilen och ska gå ur eller gå in i bilen. är det stöddämparna som behöver bytas då? eller e det nått annat som e fel?
Jag ställde samma fråga i någon tråd. Verkade vara ett antal andra som hade samma problem. Iaf så har ljudet något med torrosions fjädringen på bakaxeln att göra har jag för mig TheDagger svarade.
jag har samma ljud i min kärra..dock låter mitt bara första gången jag kör över ett fartgupp...sen verkar dämparna vara uppvärmda...det är ett knarrande ljud..låter även så när man varit 4st i bilen å alla går ut...knarr knarr...dock är det inte varje gång...
wille wrote:jag har samma ljud i min kärra..dock låter mitt bara första gången jag kör över ett fartgupp...sen verkar dämparna vara uppvärmda...det är ett knarrande ljud..låter även så när man varit 4st i bilen å alla går ut...knarr knarr...dock är det inte varje gång...
Okej exakt så e det också med mitt. är det inget som du tycker behöver fixas då?
nej jag upplever det inte som ett problem...kanske är det lite pinsamt att en så pass ny bil (-01) knarrar...men jag tror inte det är skadligt för bilen..så då får de vara därvid..