MDS. Kvalitet eller inte?
- danielr112
Prylgalen wrote:vik wrote:Alex . wrote:Jag tycker MDSsågningen börjar bli rätt tröttsam, alla deras högtalare matchar kvalité med pris. Billigt=Skit Dyrt=Svinbra. Deras sortiment går från det absolut billigaste till riktigt dyrt. I senaste Hifi&Musik var högtalare från deras nya Rainbowsortiment bäst i test i klassen upp till 3000:- Denna sågning som har pågått i flera år beror troligtvis enbart på fördomar och inget annat. Men det är klart, jämnför man en av deras högtalare för 400:- mot vilken annan som helst som kostar 2000:- så är det ju klart att det låter skit...
Väl talat alex!
skönt att någon mer än mig har den uppfattningen.
Trist när det uppstår en "angry mob" mot diverse affärer/bilmärken/vadsomhelst, utan någon vettig anledning.
Brända slutsteg, hokus pokus watt, distande element, bristfällig kvalite på komponenter. Hur många anledningar behövs?
känner flera som fått känna av det. en polare har ett steg som inte gör annat än krånglar, och det asteget kostade 2000kr nytt. sen så har han mds basar bak, mina gamla 400kr basar ger både bättre och finare ljud än hans trotts att jag ställt in båda stegen.
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... do&start=0
Peugeot 405 Gri -89 Vit - SÅLD
Peugeot 205 Gti -90 Svart - SÅLD
Peugeot 405 Mi16 -89 Svart - SÅLD
Citroen Bx 19 Tri -88 Svart - Skrotad
Peugeot 405 Glx -92 Mörkblå - Vinterbil
Peugeot 309 GTI16 - 92 miami blå
Peugeot 405 Gri -89 Vit - SÅLD
Peugeot 205 Gti -90 Svart - SÅLD
Peugeot 405 Mi16 -89 Svart - SÅLD
Citroen Bx 19 Tri -88 Svart - Skrotad
Peugeot 405 Glx -92 Mörkblå - Vinterbil
Peugeot 309 GTI16 - 92 miami blå
daromer wrote:jo för att få tävlamed mds i sasca måste man pröjsa en extra summa.. kommer bara inte ihåg varför
Återförsäljare
Medlemskap kan beviljas företag:
1. som är återförsäljare av minst en av SASCA-leverantörernas produkter.
2. som är seriösa och har hög kvalité på sina tjänster och service.
3. som har en SASCA utbildad domare.
De missar ju totalt på punkt 2 och om de fixar punkt 3 vet jag inte.
"Denna sida visar vilka leverantörer som är medlemmar i SASCA. De märken/fabrikat som visas i högra kolumnen är godkända att tävla med för normal startavgift. Du får tävla med märken som ej finns på denna lista, men blir startavgiften 2000 kr per tävling." Visst GÅR det att tävla med MDS i sasca. Men först pröjsa extra för att få vara med sen inte ha en chans att vinna så förstår jag att det inte är många som ställer upp med MDS.
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
Glider i MR2 GTI ´93
beta wrote:daromer wrote:jo för att få tävlamed mds i sasca måste man pröjsa en extra summa.. kommer bara inte ihåg varför
Återförsäljare
"Denna sida visar vilka leverantörer som är medlemmar i SASCA. De märken/fabrikat som visas i högra kolumnen är godkända att tävla med för normal startavgift. Du får tävla med märken som ej finns på denna lista, men blir startavgiften 2000 kr per tävling." Visst GÅR det att tävla med MDS i sasca. Men först pröjsa extra för att få vara med sen inte ha en chans att vinna så förstår jag att det inte är många som ställer upp med MDS.
Men hallåååå?? SASCA är dött.... nu är det ju EMMA!!!
å där kan man tävla med vilket märke man vill, spelar ingen roll om tillverkaren har betalt nån avgift.
sen så måste jag hålla med om att mds sågningen börjar bli tröttsam..
visste ni inte att 90% av ljudet ligger i monteringen? å den berömda volvo raggaren med sina mds 12or i bagaget har nog inte laggt nån större energi på det.. är det då konstigt att det låter skit???
personligen skulle jag hellre lyssna på en bil med mds i som lars k byggt är en med nacka prylar som en volvo raggare byggt
bilen rensad i väntan på att jag ska bestämma mig om att göra den snabbare eller långsammare.....
Patrik S wrote:beta wrote:daromer wrote:jo för att få tävlamed mds i sasca måste man pröjsa en extra summa.. kommer bara inte ihåg varför
Återförsäljare
Men hallåååå?? SASCA är dött.... nu är det ju EMMA!!!
å där kan man tävla med vilket märke man vill, spelar ingen roll om tillverkaren har betalt nån avgift.
sen så måste jag hålla med om att mds sågningen börjar bli tröttsam..
visste ni inte att 90% av ljudet ligger i monteringen? å den berömda volvo raggaren med sina mds 12or i bagaget har nog inte laggt nån större energi på det.. är det då konstigt att det låter skit???![]()
personligen skulle jag hellre lyssna på en bil med mds i som lars k byggt är en med nacka prylar som en volvo raggare byggt
Jo, jag vet att det är EMMA nu, men skriver man det här börjar dom bara fråga efter bilder.
En mycket stor del består av monteringsarbetet ja men det tar inte bort faktumet att MDS inte är med och plockar segrar. Hade MDS varit i närheten av övriga märken som ställer upp hade ju folk självklart använt MDS men nu är MDS skit och används således inte. Så är det bara och det går inte att ignorera. Punkt.
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
Glider i MR2 GTI ´93
Patrik S wrote:visste ni inte att 90% av ljudet ligger i monteringen? å den berömda volvo raggaren med sina mds 12or i bagaget har nog inte laggt nån större energi på det.. är det då konstigt att det låter skit???![]()
Allt för många köper dyra högtalare istället för att montera korrekt.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
- Fredrik Sjöberg
"En gång satt jag i en polares 240 å han hade en sprucken mds 12" och ett steg som va jordat i en plastlist, fyfan va dåligt det lät alltså, sen dess tänkte jag ALDRIG att jag ska ha nå mds-grejjer f*n"
"Jag har en polare som hade en ny vw passat å turbon på den pajja efter ett år, fyfan vilket skit volkswagen är alltså, alla deras bilar är bara skit"
osv osv
vad är det för resonemang
Allt som produceras har en viss andel felaktiga eller mindre bra produkter som går sönder efter kort tid. Alla tilllverkare skapar ett och annat måndagsex osv. Sen ska man ha i åtanke att att kedjor som tex mds säljer enorma mängder produkter, givetvis medför det att de får tillbaks fler produkter som gått sönder än tex rockford som inte säljer i samma volymer.
Att generalisera och fördöma mds som skit känns lite löjligt tycker jag. Klart som f*n man väljer tex ett rockford-system framför ett mds-system, klart man väljer en ferrari enzo framför en bmw m5, men inte f*n är m5'an skit för det. nio av tio skulle tycka m5an var mer än ok.

"Jag har en polare som hade en ny vw passat å turbon på den pajja efter ett år, fyfan vilket skit volkswagen är alltså, alla deras bilar är bara skit"
osv osv
vad är det för resonemang
Allt som produceras har en viss andel felaktiga eller mindre bra produkter som går sönder efter kort tid. Alla tilllverkare skapar ett och annat måndagsex osv. Sen ska man ha i åtanke att att kedjor som tex mds säljer enorma mängder produkter, givetvis medför det att de får tillbaks fler produkter som gått sönder än tex rockford som inte säljer i samma volymer.
Att generalisera och fördöma mds som skit känns lite löjligt tycker jag. Klart som f*n man väljer tex ett rockford-system framför ett mds-system, klart man väljer en ferrari enzo framför en bmw m5, men inte f*n är m5'an skit för det. nio av tio skulle tycka m5an var mer än ok.
vik wrote:"En gång satt jag i en polares 240 å han hade en sprucken mds 12" och ett steg som va jordat i en plastlist, fyfan va dåligt det lät alltså, sen dess tänkte jag ALDRIG att jag ska ha nå mds-grejjer f*n"
osv osv
vad är det för resonemang![]()
Resonemanget jag kört med hela tiden har varit att är MDS i närheten av JBL, DLS osv hade MDS också varit med och vunnit tävlingar. SPECIELLT med tanke på att dom är så stora och många använder MDS. Men nu vinner ingen en tävling med MDS. 90% består av monteringsarbete med som någon skrev, betyder det då att 100% av de som köper MDS inte kan montera prylarna rätt eller betyder det att alla MDS produkter är minst de 10% sämre än övriga märken? Valet är upp till var en. Antingen är MDS 10% sämre än alla andra märken (90%montering) eller så är ALLA som köper MDS inkompetenta och inte kan bygga alls. Välj på.
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
Glider i MR2 GTI ´93
Har jobbat på mds jag... och kan säga som så här.. deras billigare högtalare är bokstavligen SKRÄP men det är inget fel alls på deras finare grejer.. dom spelar bra och håller bra kvalite.. vi kan DC framsystem som exmpel ett bar 6,5or dc som kostar 1400kr just nu tror jag det är.. ja dom spelar som framsystem i 2000kroners klassen bland dom andra märkena och håller samma kvalite som exmpel rockford och jl audio men som sagt håll er undan från mds billigare grejer som 240 raggare kör med.. det är bara skräp
Tidigare har MDS varit skräp fast nu på senare år så har det bara blivigt
bättre och bättre. Att de som provat MDS för 4 år sen och inte va nöjda kan jag förstå men prova senare i år när nya serierna kommit till butikerna så kan jag nästan garantera att ni ändrar uppfattning.
Jag väntar med spänning i alla fall.
Dagens MDS steg fungerar bättre, har kub mätning och faktiskt mindre fel än många DLS steg.
Tidigare har det handlat om syns man inte finns man inte. Nu syns MDS
och då ställer folk krav därmed kommer kvalite. Vänta och se, ge dem
en chans.
De dyrare serierna som kommer i år från MDS är framlyssnade av
samma snubbe som lyssnat fram många av DLS högtalare.
Stegen i de finare/dyrare serierna innehåller ICE-power kretsar som
togs fram av Bang&Olufsen och Krell. Inga dåliga grejer alltså.
bättre och bättre. Att de som provat MDS för 4 år sen och inte va nöjda kan jag förstå men prova senare i år när nya serierna kommit till butikerna så kan jag nästan garantera att ni ändrar uppfattning.
Jag väntar med spänning i alla fall.
Dagens MDS steg fungerar bättre, har kub mätning och faktiskt mindre fel än många DLS steg.
Tidigare har det handlat om syns man inte finns man inte. Nu syns MDS
och då ställer folk krav därmed kommer kvalite. Vänta och se, ge dem
en chans.
De dyrare serierna som kommer i år från MDS är framlyssnade av
samma snubbe som lyssnat fram många av DLS högtalare.
Stegen i de finare/dyrare serierna innehåller ICE-power kretsar som
//Calle aka _CoB_
Nissan Micra CC -07 Bruksbil
Volvo 360GLT -88 *Skrot*
Citroen C2 VTS -05 *Såld*
Peugeot 205 GTi Classique Sport -90 *Såld*
Lancia Y10 Fire -88 *Skrot*
Volkswagen Golf GTi -84 I delar
Nissan Micra CC -07 Bruksbil
Volvo 360GLT -88 *Skrot*
Citroen C2 VTS -05 *Såld*
Peugeot 205 GTi Classique Sport -90 *Såld*
Lancia Y10 Fire -88 *Skrot*
Volkswagen Golf GTi -84 I delar
_CoB_ wrote:Dagens MDS steg fungerar bättre, har kub mätning och faktiskt mindre fel än många DLS steg.
En kubmätning i sig säger inget om ljudkvaliteten.
_CoB_ wrote:Stegen i de finare/dyrare serierna innehåller ICE-power kretsar som
B&O tog fram ICEpower själva.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Kicker is the shit
Så sant så! MDS är skräp! Vill man bli ifrån spelad ska man köpa grejjer därifrån
Vill man regera är det Kicker som gäller. Min kille lånade min 206:a och sopade banan med alla MDS:are med Kicker grejjer!!
raffte wrote:Har jobbat på mds jag... och kan säga som så här.. deras billigare högtalare är bokstavligen SKRÄP men det är inget fel alls på deras finare grejer.. dom spelar bra och håller bra kvalite.. vi kan DC framsystem som exmpel ett bar 6,5or dc som kostar 1400kr just nu tror jag det är.. ja dom spelar som framsystem i 2000kroners klassen bland dom andra märkena och håller samma kvalite som exmpel rockford och jl audio men som sagt håll er undan från mds billigare grejer som 240 raggare kör med.. det är bara skräp
Re: Kicker is the shit
Sarizz wrote:Så sant så! MDS är skräp! Vill man bli ifrån spelad ska man köpa grejjer därifrånVill man regera är det Kicker som gäller. Min kille lånade min 206:a och sopade banan med alla MDS:are med Kicker grejjer!!
raffte wrote:Har jobbat på mds jag... och kan säga som så här.. deras billigare högtalare är bokstavligen SKRÄP men det är inget fel alls på deras finare grejer.. dom spelar bra och håller bra kvalite.. vi kan DC framsystem som exmpel ett bar 6,5or dc som kostar 1400kr just nu tror jag det är.. ja dom spelar som framsystem i 2000kroners klassen bland dom andra märkena och håller samma kvalite som exmpel rockford och jl audio men som sagt håll er undan från mds billigare grejer som 240 raggare kör med.. det är bara skräp
Kicker!!! Mohahaha..vår tids volvo raggare det..
Folk får göra som dom vill.allt ligger i vad örat uppfattar.Db är en sak.. det kan uppnås med skräphögtalare ok..
Välljud är upp till sitt eget öra..Vilken musik man gillar.. osv
Jag själv gillar högtalare som kan spela högt å ändå inte väsnas..det är kvalitet enligt mig.. Saker som att snurra igång en live koncert å verkligen känna att man är där..
Ni kan diskutera märken fram å tebaks..det viktigaste är dock.. Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk...
nesseman wrote:Ni kan diskutera märken fram å tebaks..det viktigaste är dock.. Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk...
Sant.
Men det ska vara så många watt som möjligt! Jag gillar folk som skriver:
"Fram har jag monterat nya 300-wattare, bak sitter det 200-wattare, och basen är på 1000 watt."
OCH!
PelleW wrote:nesseman wrote:Ni kan diskutera märken fram å tebaks..det viktigaste är dock.. Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk...
Sant.
Men det ska vara så många watt som möjligt! Jag gillar folk som skriver:
"Fram har jag monterat nya 300-wattare, bak sitter det 200-wattare, och basen är på 1000 watt."
OCH!
"give me that MTX jackhammer " .." Har ett 1000watts GAS att driva med " ha ha..
Get your point Pelle
har haft mds produkter... men efter slutstegs bränns o man blir behandlad som skit av personalen när man lämnar tillbaka d (garanti) så har jag ingen lust o sponsra dom. 4 år sen jag va inne i en mds butik
Peugeot Sport Club:826
306 GTi6 99 Röd *såld*
406 V6 00 M.blå metallic *såld*
207 GT Turbo 07 Grågrön Manitobe*såld*
306 Gti6 99 Röd..... Äntligen igen
306 GTi6 99 Röd *såld*
406 V6 00 M.blå metallic *såld*
207 GT Turbo 07 Grågrön Manitobe*såld*
306 Gti6 99 Röd..... Äntligen igen