En bekant gissade på något tempgivare. Vet någon var dom sitter och går det att byta själv ?.
Fortf Fläktprob..(inget fel på relä, men vad kan det vara?)
-
406
Fortf Fläktprob..(inget fel på relä, men vad kan det vara?)
Har precis kolla alla 3 relän som jag hittade bakom grillen på min p406 2.0t -98. Alla 3 verkade fungera alldeles utmärkt, vad mer är det som kan vara fel ? Gillar verkligen inte att fläkten går på MAX hela tiden. Låter som en turbinmotor juh
En bekant gissade på något tempgivare. Vet någon var dom sitter och går det att byta själv ?.
Där termostaten sitter...
Nä, vet inte mkt om den motorn, men om du följer kylslangen som kommer ifrån kylaren där den går in i motorn (i toppen) borde du hitta termostathuset.
Jag antar (hoppas) att du vet hur en termostat ser ut?
På de flesta andra peugeoter sitter tempgivaren bredvid/eller på den.
Brukar se ut som en koppar/mässing bultskalle ( ca 16-18mm) med en enpoligt kontaktstycke på.
Gissar fortfarande dock....
Har du möjlighet så ta en bild eller två och lägg upp så fär vi försöka hjälpa dig.
Eller så kankse rickard kikar in och säger hur det är.
Nä, vet inte mkt om den motorn, men om du följer kylslangen som kommer ifrån kylaren där den går in i motorn (i toppen) borde du hitta termostathuset.
Jag antar (hoppas) att du vet hur en termostat ser ut?
På de flesta andra peugeoter sitter tempgivaren bredvid/eller på den.
Brukar se ut som en koppar/mässing bultskalle ( ca 16-18mm) med en enpoligt kontaktstycke på.
Gissar fortfarande dock....
Har du möjlighet så ta en bild eller två och lägg upp så fär vi försöka hjälpa dig.
Eller så kankse rickard kikar in och säger hur det är.
Nu med multitronic...
.
.
-
406
- Ingemar406
- Richard Gustavsson
kolla om den bruna tempgivaren har sin kontakt på. Om den får dålig kontakt så nödkörs systemet med fläktarna på max. Sitter väl även en styrbox till det där i vänsterhjulhus under innerskärmen i framkant.
Kolla dom kontakterna sålänge.
Kolla dom kontakterna sålänge.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
-
Guest
- pugg_malmö
- pugg_malmö
eftersom ingen svarat mig så kan jag ställa en ny fråga om det hela.. har fläckten/fläcktarna inte olika hasighets nivåer? alltså att att den inte tvunget behöver köra på full hgastighet? Själv har jag en fläkt, kollade säkringarna och har en till "kylfläksaggregat 1" och sen en till "kylfläksaggregat 2" dock ingen ström till "kylfläksaggregat 1" 2an vet jag att om man rycker den så går inte fläkten igång på full hasighet...