Claes B wrote:Blev skivorna raka när de svarvades? Skulle ju helt klart kolla upp det, helst sätta dit nya skivor för att totalt eliminera de som felkälla.
Framskivorna är nya, men bakskivorna är svarvade.
Så de vore konstigt om framskivorna skulle vara vinda igen på så kort tid (300 mil)
Så jag begriper inte vad som kan vara fel när allt är bytt, kan okena ställa till vibrationer?
Claes B wrote:Blev skivorna raka när de svarvades? Skulle ju helt klart kolla upp det, helst sätta dit nya skivor för att totalt eliminera de som felkälla.
Så de vore konstigt om framskivorna skulle vara vinda igen på så kort tid (300 mil)
Så jag begriper inte vad som kan vara fel när allt är bytt, kan okena ställa till vibrationer?
Har du kört in skivorna lungt? Dvs inte legat och värmt dom med flit som vissa envisas med. Det ska man INTE göra, stålet måste få tid på sig att sätta sig långsamt. Dvs om man nitar och har sig med nya skivor kan dom slå sig direkt.
Oken ska inte kunna framkalla vibrationer, men däremot kan man ju få skivorna fel om man inte rengör anliggningsytorna noga innan man monterar.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Har du kört in skivorna lungt? Dvs inte legat och värmt dom med flit som vissa envisas med. Det ska man INTE göra, stålet måste få tid på sig att sätta sig långsamt. Dvs om man nitar och har sig med nya skivor kan dom slå sig direkt. Oken ska inte kunna framkalla vibrationer, men däremot kan man ju få skivorna fel om man inte rengör anliggningsytorna noga innan man monterar.
Ja bilen har gått lungt sedan bytet, så de är därför jag inte kan förstå varför vibrationerna inte försvinner när det mesta är bytt.
Är tacksam för alla tips ni tror det kan vara för de är så drygt att ratten ska skaka varje gång man bromsar in från högre fart
Jag skulle nog säga om du känner det i ratten så är det inget som kommer bakifrån. Ring till din närmaste Peugeot-verkstad och be att få prata med en TA och kolla med dom. Tror det finns ett servicetips på det...
Reservdelsbytare på Peugeot Malmö
106 Rallye -97 *Såld*